ارتباط مستقیم میان افزایش دما با افسردگی، خودکشی و نزاع خیابانی

به گزارش وبلاگ لوئیس، استاد آب و هوا شناسی دانشگاه خوارزمی گفت: طبق تحقیقات اجرا شده توسط کارشناسان، میان آب و هوا و خلق و خوی افراد و موارد دیگری مانند جرایم خیابانی، نزاع، خودکشی و افسردگی ارتباط وجود دارد، برای مثال افزایش دما و گرمای هوا صبر و تحمل افراد را کاهش داده و زمینه ساز نزاع و درگیری خیابانی می گردد.

ارتباط مستقیم میان افزایش دما با افسردگی، خودکشی و نزاع خیابانی

دکتر مهری اکبری در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ لوئیس در مورد موج گرمایی که اخیراً کره زمین را در بر گرفته است، گفت: گرمایش دنیای واکنشی است که کره زمین به گازهای گلخانه ای آزاد در جو نشان می دهد.

وی با بیان اینکه افزایش بی رویه گازهای گلخانه ای از جنگ دنیای دوم به بعد آغاز شده و مربوط به چند سال اخیر نیست اضافه نمود: هرچه مقدار فعالیت های صنعتی که فراوری نماینده این گاز است افزایش پیدا می نماید قاعدتاً این افزایش دما هم بیشتر می گردد، در حال حاضر کشورهای صنعتی مانند چین و آمریکا بیشتر از کشورهای دیگر در فراوری گاز گلخانه ای دخیل هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: سال جاری تابستان گرمی را می گذرانیم این گرما فقط مختص ایران نیست بلکه جلوه ای دنیای دارد برای مثال در دانمارک دمای 30 درجه به ثبت رسیده که برای این منطقه بالاست و در قطب هم دما به حدود یک درجه سانتیگراد رسیده است.

اکبری در مورد تاثیر گرما بر حیات گیاهان و جاندارن گفت: این افزایش دما قطعاً و حتماً بر زندگی گیاهی تأثیر خواهد گذاشت در برخی موارد سبب کاهش محصول دهی گیاهان می گردد و در برخی موارد تاثیر معکوس گذاشته و سبب افزایش محصول و ثمردهی می گردد که این تغییر در محصول دهی به طور کلی آسیب به اکوسیستم کل زمین را به دنبال دارد.

استاد دانشگاه خوارزمی در ادامه از تاثیر آب و هوا بر خلق و خو سخن گفت و اضافه نمود: طبق تحقیقات اجرا شده توسط کارشناسان، میان آب و هوا و خلق و خوی افراد و موارد دیگری مانند جرایم خیابانی، نزاع، خودکشی و افسردگی ارتباط وجود دارد، برای مثال افزایش دما و گرمای هوا صبر و تحمل افراد را کاهش داده و زمینه ساز نزاع و درگیری خیابانی می گردد.

وی چین و آمریکا را بیشترین فراوری نماینده گازهای گلخانه ای دانست و اضافه نمود: طبق صحبت ها و برنامه ریزی هایی که در توافق پاریس انجام شد، کاهش فراوری گازهای گلخانه ای در دستور کار کشور ها نهاده شد اما نکته اصلی این است که کشورها همواره حامی منافع خود بودند و منفعت دنیا در گام های بعدی قرار داشته است.

اکبری ادامه داد: کشور آمریکا و در مقیاسی گسترده تر چین از جمله کشورهایی بوده و هستند که بیشترین فراوری گازهای گلخانه ای را دارند و حالا که تبدیل به کشورهای پیشرفته شده اند فراوری گاز گلخانه ای را به ضرر کره زمین می دانند، این درحالی است که کشور های درحال توسعه هم برای رسیدن به توسعه گازهای گلخانه ای فراوری می نمایند.

اکبری در ادامه اظهار کرد: با وجود همه اینها اگر برفرض محال به صورت آنی و لحظه ای فراوری گاز گلخانه ای به طور کامل متوقف گردد روند گرمایش زمین متوقف نخواهد شد بلکه فقط شیب این گرمایش کمتر خواهد شد.

وی درخواست توقف فراوری گاز گلخانه ای را مطالبه ای در سطح جامعه علمی دانست و خاطر نشان کرد: توقف فراوری گاز گلخانه ای کاری در سطح سیاست گذاری های کلان است نه تحرکات شخصی اما تا زمانی که تبدیل به مطالبه جامعه علمی کشورها نگردد هیچ کاری انجام نمی گردد، توقف فراوری گازهای گلخانه ای باید به یک احتیاج اجتماعی در جامعه تبدیل گردد.

این استاد دانشگاه خوارزمی در خاتمه اضافه نمود: البته هر فرد عضوی از جامعه است که می تواند با صرفه جویی در سوخت های فسیلی، قدمی برای کاهش فراوری گازهای گلخانه ای برداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارتباط مستقیم میان افزایش دما با افسردگی، خودکشی و نزاع خیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط مستقیم میان افزایش دما با افسردگی، خودکشی و نزاع خیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید