ایوانکا ترامپ گزینه مطرح برای ریاست بانک جهانی

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از اسپوتنیک، ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا به عنوان گزینه ریاست بانک جهانی مطرح شده است.

ایوانکا ترامپ گزینه مطرح برای ریاست بانک جهانی

پس از این اینکه جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی در تاریخ 1 فوریه گفت که قصد کناره گیری از این سمت را دارد، ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس جمهور آمریکا، به عنوان یکی از مهم ترین گزینه های ریاست بانک جهانی است.

این در حالی است که چندی پیش، یک گروه نظارتی طی درخواستی از وزارت دادگستری آمریکا، خواهان آنالیز نقش ایوانکا ترامپ، در تخطی احتمالی از قوانین مالیاتی شد.

این گروه از مقامات قضائی آمریکا خواست نقش مهم ایوانکا را در نقض احتمالی قانون تعارض منافع به واسطه تبلیغ و ترویج یک برنامه معافیت مالیاتی در منطقه ویژه موسوم به منطقه فرصت ها آنالیز نمایند که می تواند منافع زیادی برای وی داشته باشد.

در این گزارش همچنین نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا، در سازمان ملل به عنوان دیگر گزینه این پست نام برده شده است.

دیوید مالپس معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین الملل، و مارک گرین رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا نیز به عنوان دیگر گزینه ها مطرح هستند.

لازم به ذکر است که پیش از این گزارش شده بود، ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات رسمی با مقامات آمریکایی استفاده نموده است، که این کار خلاف قوانین کاخ سفید به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایوانکا ترامپ گزینه مطرح برای ریاست بانک جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایوانکا ترامپ گزینه مطرح برای ریاست بانک جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید