با این 3 راه چاره از سفرتان بیشتر لذت ببرید

به گزارش وبلاگ لوئیس، نکات سفر را بدانید؛ لذت سفر را دوبرابر کنید

هیچ کس با عجله سفر کردن را دوست ندارد لذت بردن از سفر چه کوتاه و چه بلند یک هنر است که شاید همه ما چگونگی آن را ندانیم. صرف نظر از اینکه سفرتان 1 روز طول بکشد یا چند روز یا حتی چند ماه، اگر نکات سفر را بدانید هم سفر برایتان خسته کننده نخواهد بود و هم می توانید لذت بیشتری از سفرتان ببرید. اگر دوست دارید تا با این نکات بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید:

با این 3 راه چاره از سفرتان بیشتر لذت ببرید

1. چیزهای بیشتری خواهید دید

معمولاً وقتی می گوییم اگر آهسته تر سفر کنید، چیزهای بیشتری خواهید دید، خوانندگان حرف ما را باور نمی نمایند. چند لحظه فکر کنید می خواهید در طول یک ماه به 4 کشور سفر کنید و در هر کشور هم تعداد زیادی دیدنی وجود دارد که حتما باید ببینید. این یعنی در هر کشور فقط می توانید یک هفته بمانید، اما به خاطر داشته باشید بعد از هر پرواز طولانی برای چند روز دچار عارضه هواپیما زدگی (Jet lag) می شوید. ممکن است یک روز کامل سوار اتوبوس باشید و وقتی می رسید تنها یک بعد از ظهر را وقت دارید تا از دیدنی های مورد نظرتان بازدید کنید و روز بعد خسته و درمانده سوار اتوبوس بعدی شوید. برای شخص من خسته نماینده است. در این مدل سفرها شما داخل اتوبوس را می بینید و مقصد محبوب تان را از پشت پنجره مشاهده می کنید. تصور کنید یک هفته یا بیشتر در هر شهر بمانید و از همه جا بازدید کنید. به شهرهای کوچک اطراف سفر کنید و مغازه های محلی و فروشنده های مختلف را ببینید. ما یک بار دو هفته در یک روستای کوچک در در والادولید مکزیک ماندیم و هر روز با تعدادی از افراد تازه آشنا می شدیم و لحظات خوبی داشتیم. به ما اعتماد کنید، اگر عجله نکنید چیزهای بیشتری خواهید دید.

2.پول تان را پس انداز می کنید

اگر تا حالا زمانی را در جاده سپری نموده باشید حتماً می دانید که جابه جایی و رفت و آمد پرخرج ترین بخش سفر است. هزینه اتوبوس، قطار، هواپیما، تاکسی، توک توک و ریکشاو همه جمع می گردد و می بینید که هر چقدر جابه جا می شوید پول بیشتری هم خرج می کنید. در جاهایی مثل آسیای جنوب شرقی یا آمریکای مرکزی این هزینه ها زیاد نیست ولی در سایر جاها مثل اروپا، آمریکای جنوبی، آسیای مرکزی و آمریکای شمالی می بینید که خرج تان به سرعت افزایش می یابد.

فرقی نمی کند کجا باشید، هزینه اقامت و ماندن در یک محل مقرون به صرفه تر از جابه جایی است. تصور کنید با یک ماه اجاره آپارتمان یا ماندن در یک خانه چقدر می توانید پس انداز کنید. می توانید از مغازه های محلی خرید کنید و غذای تان را خودتان بپزید و جاهای مقرون به صرفه را پیدا کنید. این یکی از راه هایی که می توانید هم پول تان را ذخیره کنید و هم بیشتر از سفرتان لذت ببرید.

3.می توانید زبان و فرهنگ مردم محلی را یاد بگیرید

ما واقعاً احساس گناه می کنیم وقتی نام گردشگری به برخی از کشورها می رویم و هیچ وقت به میزان کافی راجع به مردم، زبان و یا روش زندگی مردم محلی مطلب یاد نمیگیریم. این یک خطا یا اشتباه نیست، بلکه سبک زندگی کسانی است که سفرهای طولانی دارند. اما اگر سعی کنید از شتاب خود کم کنید، چیزهای بیشتری راجع به فرهنگ مردم یاد می گیرید و شانس این را پیدا می کنید که مردم محلی شما را به خانه یا به مرنام های خاص شان دعوت نمایند.

چند هفته در یک محل بمانید و سعی کنید یک زبان تازه یاد بگیرید. لازم نیست روان و راحت صحبت کنید! تنها دانستن چند جمله کلیدی خیلی می تواند به پیدا کردن دوست در یک کشور تازه به شما یاری کند. ما کمی چینی، باهاسا، عربی، تایلندی و لائوسی یاد گرفتیم و تجربه های خیلی بهتری را در آن کشورها داشتیم.

هنوز قانع نشدید؟

ما انتظار نداریم که شما حرف ما را کاملاً بپذیرید اما امیدواریم یک بار با بکارگیری نکات سفر، سفر بدون شتاب و عجله را امتحان کنید. یک مقصد را از برنامه سفرتان حذف کنید و به جای آن موقع بیشتری در یک محل سپری کنید. ما به شما اطمینان می دهیم که تجربه های فوق العاده ای خواهید داشت. سفر حلزونی و آرام مثل نقاشی یک هنر است و احتیاج به نظم و انظباط دارد. یک حرکت اضافه می تواند تابلوی زیبایی که در فکر کشیده اید را کاملاً خراب کند. امتحان کنید. عجله نکنید، گل های رز را ببویید و لذت ببرید. کل سفر به خاطر همین است.

منبع: الی گشت

به "با این 3 راه چاره از سفرتان بیشتر لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 3 راه چاره از سفرتان بیشتر لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید