برخورد هواپیما با پرنده پرواز گرگان &ndash مشهد را زمین گیر کرد

به گزارش وبلاگ لوئیس، مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: برخورد هواپیما با پرنده پرواز گرگان - مشهد را زمین گیر کرد.

برخورد هواپیما با پرنده پرواز گرگان &ndash مشهد را زمین گیر کرد

وبلاگ لوئیس: علی متانت گفت: پرواز صبح سه شنبه گرگان - مشهد به دلیل برخورد با چند پرنده در حین برخاستن دچار اختلال شد و خلبان برای ایمنی پرواز به باند فرودگاه گرگان بازگشت.

وی با بیان اینکه تمام 55 سرنشین و خدمه پرواز در سلامت کامل هستند، اضافه کرد: در این حادثه آسیبی به هواپیما وارد نشد و پس از چک آپ مجدد و اطمینان از صحت فنی هواپیما، پرواز ساعت 10 و 15 دقیقه انجام شد.

به گزارش وبلاگ لوئیس، گزارشی که سازمان هواپیمایی کشوری ایالات متحده در اواخر سال 2016 از برخورد حیوانات وحشی به هواپیما منتشر کرد، نشان می داد در سال 2015 تعداد 13795 مورد برخورد گزارش شده است که 95 درصد آنها به برخورد پرنده ها مربوط است. این آمار نشان دهنده یک درصد افزایش نسبت به سال 2014 و 7 برابر سال 1990 است. آمار برخورد با جانوران وحشی از سال 1990 جمع آوری شده است.

همچنین میزان خسارت های ناشی از این برخوردها کاهش یافته است. این تعداد در سال 2015 به 616 مورد می رسد که نسبت به سال 2000 نوزده درصد کاهش را نشان می دهد. با این وجود دست اندرکاران صنعت هواپیمایی به خوبی دریافته اند که برخورد با حیوانات همچنان ادامه دارد و می تواند ایمنی پرواز را به خطر اندازد. بین رفته اند. از سال 1988 تاکنون تعداد 262 تن در اثر سانحه ناشی از برخورد پرونده با هواپیما جان باخته اند. ضمناً 247 هواپیما نیز در اثر برخورد با پرندگان و جانوران وحشی از بین رفته اند.

منبع: چمدان

به "برخورد هواپیما با پرنده پرواز گرگان &ndash مشهد را زمین گیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد هواپیما با پرنده پرواز گرگان &ndash مشهد را زمین گیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید