بیش از 100 موج رادیویی سریع رصد شد

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از دیلی میل، بزرگترین تلسکوپ چین بیش از 100 سیگنال رادیویی مرموز را رصد نموده که از یک منبع در فاصله 3 میلیارد سال نوری از زمین منتشر شده اند.

بیش از 100 موج رادیویی سریع رصد شد

این سیگنال های عجیب که FRB (امواج رادیویی سریع) نام دارند پالس های رادیویی هستند و از یک منبع ناشناخته و پرانرژی در فضا منتشر می شوند. این امواج رادیویی در حقیقت پالس های کوچکی هستند که کمتر از چند میلیونم ثانیه طول می کشند.

محققان به طور مداوم مشغول رصد سیگنال ها هستند و امیدوارند با تحلیل های بیشتر دریابند این امواج رادیویی سریع چگونه فراوری می شوند.

به همین دلیل تلسکوپ رادیوییFAST در چین سیگنال های رادیویی مذکور را رصد نموده است. در حال حاضر محققان آموزشگاه علوم چین مشغول آنالیز و تحلیل دوباره اطلاعات جمع آوری شده هستند.

این تلسکوپ مشغول مطالعه منبع امواج رادیویی سریع به نام FRB121102 هستند. ستاره شناسان در رصدخانه FAST بیش از 100 موج رادیویی سریع ردیابی نموده اند که از اواخر آگوست 2019 از منبع FRB121102 منتشر شده اند. این بیشترین تعداد امواج رادیویی سریعی است که تاکنون کشف شده است.

تلسکوپ FAST در ایالت گوییژو واقع در جنوب غربی چین واقع شده است. این بزرگترین و حساس ترین تلسکوپ امواج رادیویی ساخته شده تا به امروز است.

نخستین امواج رادیویی سریع منتشر شده در سال 2007 رصد شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیش از 100 موج رادیویی سریع رصد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 100 موج رادیویی سریع رصد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید