تصاویر و ویدئوهای خبرنگاران از آتش سوزی گسترده میدان تاریخی حسن آباد ، جزئیات پیشروی حریق در بافت تاریخی ؛ آخرین تصویر از بنای قدیمی ، حریق مهار شد

به گزارش وبلاگ لوئیس، آتش سوزی گشترده در میدان حسن آباد تهران گزارش شده است که تصاویر و ویدئوهای خبرنگاران از این حادثه را می توانید در زیر ببینید.

تصاویر و ویدئوهای خبرنگاران از آتش سوزی گسترده میدان تاریخی حسن آباد ، جزئیات پیشروی حریق در بافت تاریخی ؛ آخرین تصویر از بنای قدیمی ، حریق مهار شد

وبلاگ لوئیس: آتش سوزی از یک انبار به وسعت 500 متر آغاز شده و به سرعت به اماکن تاریخی میدان حسن آباد سرایت نموده است. آتش نشانان در عملیات اطفای حریق هستند. صرافی بانک صادرات و تعدادی انباری و فروشگاه طعمه حریق شده اند.

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/07/ataSHHHHHHHHHH1.mp4

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این زمینه گفت: طی ساعت گذشته یک مورد آتش سوزی در میدان حسن آباد به سامانه 125 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که بلافاصله پنج ایستگاه به همراه امکانات کامل به محل وقوع این آتش سوزی اعزام شده و هم اکنون آتش نشانان در حال اجرا عملیات اطفای حریق هستند.

وی با بیان این که این حادثه در یک انبار حدودا 500 متری در طبقه دوم یک ساختمان، واقع در ضلع شمال غربی میدان حسن آباد اتفاق افتاده است، گفت: در حال حاضر اطلاعات دقیقی از کاربری این انبار و تعداد مصدومان و کشته شدگان احتمالی این حادثه معین نیست و اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/07/100.mp4

ملکی در ادامه با بیان این که تا این لحظه هفت ایستگاه آتش نشانی به همراه بالابر و نردبان به محل وقوع این حادثه اعزام شدند، گفت: در حال حاضر عوامل شهرداری منطقه 11 و 12 نیز در محل حضور دارند.

وی درباره وضعیت فعلی آتش سوزی در این محل نیز اظهار کرد: کمی پس از وقوع آتش سوزی، وسعت آن به بیش از هزار متر رسیده بود و به بافت تاریخی که در شمال غربی این میدان واقع شده است نیز سرایت نموده بود اما در حال حاضر مشاهدات در این محل نشان می دهد که شعله زنی تا حد قابل توجهی صورت گرفته است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، این حادثه تاکنون خسارت صدمات جانی نداشته است.

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/07/101.mp4

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر نیز دقایقی پیش در محل حادثه حاضر شده است. حجت نظری سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز در محل وقوع حادثه حاضر است.

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/07/102.mp4

فیلمی از کوشش آتش نشانان برای ورود به طبقه دوم میدان تاریخی حسن آباد را نیز در ویدئوی زیر ببینید. آتش نشانان به دلیل بسته بودن راه های ورودی با کوشش گسترده در حال بریدن درها و پنجره های نما برای ورود به طبقه دوم میدان حسن آباد هستند …

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/07/500.mp4

وضعیت ساختمان نیمه سوخته قدیمی در میدان تاریخی حسن آباد را نیز در ویدئوی زیر ببینید. دقایقی پیش حریق میدان تاریخی حسن آباد مهار شد.

https://chamedanmag.ir/wp-content/uploads/2019/07/600.mp4

به گزارش وبلاگ لوئیس، میدان حسن آباد که در طول تاریخ نام هایی مثل میدان ملک المتکلمین، میدان هشت گنبد، میدان پهلوی یا میدان 31 شهریور را به خود دیده است در بافت تاریخی تهران در تقاطع خیابان امام خمینی (سپه) با خیابان حافظ و خیابان وحدت اسلامی (خیابان شاهپور) واقع شده است.

میدان حسن آباد که پس از انقلاب به میدان 31 شهریور تغییر نام یافته بود دوباره به نام حسن آباد ثبت شد. میدان حسن آباد از میدان های تاریخی و بخشی از بافت تاریخی و سنتی تهران قاجاری است.

این میدان و ساختمان های گنبدی پیرامونش در سال 1309 ساخته و به بهره برداری رسید. این مجموعه در تاریخ 16 فروردین 1377 با شمارهٔ ثبت 1977 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تصاویر وبلاگ لوئیس از این حادثه را در زیر ببینید:

منبع: چمدان

به "تصاویر و ویدئوهای خبرنگاران از آتش سوزی گسترده میدان تاریخی حسن آباد ، جزئیات پیشروی حریق در بافت تاریخی ؛ آخرین تصویر از بنای قدیمی ، حریق مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر و ویدئوهای خبرنگاران از آتش سوزی گسترده میدان تاریخی حسن آباد ، جزئیات پیشروی حریق در بافت تاریخی ؛ آخرین تصویر از بنای قدیمی ، حریق مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید