کوشش ترامپ برای انصراف دولت انگلیس از همکاری با شرکت هوآوی

به گزارش وبلاگ لوئیس، ترامپ میخواهد در سفر خود به لندن، به دولت انگلیس هشدار دهد اگر همکاری با شرکت هوآوی را ادامه دهد، تبادلات اطلاعاتی با آمریکا را از دست می دهد.

کوشش ترامپ برای انصراف دولت انگلیس از همکاری با شرکت هوآوی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لوئیس، کاخ سفید در کوشش است با ادعای این که دولت چین بر شرکت تکنولوژی هوآوی تسلط دارد، متحدان اروپایی خود را از همکاری با آن منصرف کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ در سفر روز دوشنبه به بریتانیا به ترزا می نخست وزیر این کشور هشدار خواهد داد که واشنگتن تبادلات اطلاعاتی خود با لندن را تا زمانی که به همکاری خود با هوآوی خاتمه ندهد، به حالت تعلیق درمی آورد.

این خبرگزاری به نقل از نشریه فایننشال تایمز نوشت ترامپ شخصاً این خبر را در خلال سفر سه روزه به انگلیس، به گوش دولت این کشور خواهد رساند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به جرمی هانت همتای انگلیسی خود هشدار داد اگر بریتانیا از تکنولوژی نسل پنجم اینترنت (5G) استفاده کند، تبادلات اطلاعاتی میان سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی دو کشور به خطر می افتد.

یک منبع از کاخ سفید در این باره گفت: رئیس جمهور خود را برای تکرار این پیغام آماده می نماید که دخالت چین در 5G می تواند برای همکاری های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا چالش های چشمگیری ایجاد کند.

شورای امنیت ملی بریتانیا در تاریخ 23 آوریل امسال میلادی با فراهم کردن بعضی از تکنولوژی های غیر اصلی مانند آنتن، توسط شرکت هوآوی موافقت نموده است.

دولت ترامپ به شرکت هوآوی فشار می آورد و مدعی است که از تجهیزات خود برای جاسوسی به نفع دولت چین استفاده می نماید. همچنین وزارت دادگستری آمریکا این شرکت را به سرقت اسرار تجاری ونقض تحریم های ایران متهم نموده است.

به همین دلیل، چند ماه پیش مدیر مالی شکرت هوآوی به درخواست آمریکا در کانادا بازداشت شد و قرار است به این کشور استرداد گردد. این در حالی است که جنگ مالی میان چین و آمریکا به مرحله حساسی رسیده است.

بعضی تحلیلگران می گویند ادعاهای مقامات غربی درباره شرکت هوآوی برای ضربه زدن به وجهه این شرکت است که بازار بسیاری از شرکتهای غربی را در زمینه الکترونیک و ارتباطات از آن خود نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "کوشش ترامپ برای انصراف دولت انگلیس از همکاری با شرکت هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ترامپ برای انصراف دولت انگلیس از همکاری با شرکت هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید