خبرنگاران برخی ها کوشش را شانس می نامند

به گزارش وبلاگ لوئیس، دنگل (Dangle) یا کشتی از موفّق ترین فیلم های ورزشی جهان است که احترام به ورزش کشتی را به عنوان بدنه و احساسات و آرزوهای شخصیت هایش را به عنوان روح خود در جان مخاطب می نشاند. این فیلم که در تاریخ 23 دسامبر 2016 بر روی پرده رفت با 10 میلیون دلار هزینه فراوری، توانست 330 میلیون دلار فروش داشته باشد و لقب پرفروش ترین فیلم هند در تمام ادوار را از آن خود کند. از نکات چشمگیر دربارة دنگل یکی این است که 216 میلیون دلار فقط در کشور چین فروش داشته که آن را به یکی از 20 فیلم خارجی پرفروش تاریخ در این کشور و البته پرفروش ترین فیلم ورزشی جهان تبدیل نموده است.

خبرنگاران برخی ها کوشش را شانس می نامند

بردن چهار جایزه مهم در جشنواره فیلم فیر (معتبرترین جشنواره فیلم در هند) و جایزه بهترین فیلم آسیایی در جشنواره آموزشگاه سینما و تلویزیون استرالیا (AACTA) و همچنین نامزد شدن در جشنواره برلین از جمله افتخارات فیلم کشتی است. از طرف دیگر کسب امتیاز 8.4 از 10 در سایت آی اِم دی بی نشان می دهد این فیلم مورد توجه کاربران این سایت قرار گرفته و دریافت امتیاز 88 از 100 از منتقدان راتن تومیتوز نشانگر این است که از سوی منتقدان نیز تحسین شده است.

ماهاویر سینگ کشتی گیری که در مسابقات کشوری هندوستان مدال طلا را از آن خود نموده، در آرزوی بردن مدال طلا در سطح جهانی و افتخارآفرینی برای کشورش است که درگیر مسائل اقتصادی و عدم حمایت دولت می گردد و از سوی پدرش تحت فشار قرار می گیرد که برای به دست آوردن یک شغل پولساز، ورزش را کنار بگذارد. بعد از گذشت چند سال، حالا به عنوان مربی کشتی در روستای خود مشغول به کار است. او امیدوار است خداوند پسری به او بدهد که بتواند کشتی گیر قابلی گردد؛ امّا بعد از چهار بار دختردار شدن، این امید او هم رو به خاموشی می رود. ولی پس از گذشت سال ها، وقتی در یک نبرد بچگانه دخترانش از پس دو پسر پرمدّعا برمی آیند، درمی یابد که می تواند به توانایی کشتی دریافت و مبارزه دو دختر عظیمش گیتا و بابیتا دل ببندد. حالا نور امید در دل او روشن شده و پسر نداشتن دیگر برایش حسرت نیست؛ چرا که: مدال طلا، مدال طلاست چه فرقی می نماید آن را یک پسر کسب کند یا یک دختر.

تمامی بازیگران کشتی در ایفای نقش خود درخشیده اند زیرا از ابتدا صندلی روشنی در فیلمنامه برایشان معین شده؛ اما بازی امیرخان (بازیگر نقش ماهاویر) و بازیگر نقش کودکی گیتا دختر عظیم ماهاویر در خاطر می ماند. داستان فیلم در تکریم کشتی و ارزش انسان فارغ از صندلی اجتماعی و جنسیتش است. گروه بازیگران فیلم زیر سایه فیلمنامه ای حساب شده بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته اند و برای هزارمین بار اثبات نموده اند که برخورد ساده و صادقانه با احساسات مخاطب، یکی از قویترین تمهیدات سینما است. فضای روستایی اصیلی که بر غالب صحنه های فیلم حاکم است با لانگ شات های دیدنی و ته مایه رنگ های گرم در بیشتر پلان ها، گیرایی خاصّی دارد و به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می نماید؛ چنان که در اواسط فیلم ناخودآگاه خود را عضوی از خانواده ماهاویر سینگ احساس می نماید. دیالوگ های کشتی پر از عواطف انسانی و گاه کلیشه ای است ولی به مدد موسیقی پرقدرتی که در فیلم شنیده می گردد و قطعاً یکی از عوامل فروش بی نظیر فیلم است، فضایی باورپذیر و جذّاب برای مخاطب فراهم می نماید. درون مایه هایی مانند وطن پرستی و نقد به نبود مسئولیت پذیری از سوی دولت در قبال استعدادهای مردم، با صدایی بلند در فیلم کشتی شنیده می گردد. بازگویی داستان قدیمی مقاومت در برابر مسائل به امید رسیدن به رؤیاها، در بستری سرگرم کننده مخاطب را 160 دقیقه پای این فیلم نگه می دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برخی ها کوشش را شانس می نامند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برخی ها کوشش را شانس می نامند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید