خبرنگاران روسیه از افزایش سطح همکاری خود با خراسان رضوی استقبال کرد

به گزارش وبلاگ لوئیس، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی گفت: مقامات روسیه در جریان برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری مالی دو کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در تهران از افزایش سطح همکاری های خود با خراسان رضوی استقبال کرد.

خبرنگاران روسیه از افزایش سطح همکاری خود با خراسان رضوی استقبال کرد

علی رسولیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ لوئیس با اشاره به برگزاری نشست های دومین روز از پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری مالی ایران و روسیه با حضور وزرای ایران و قفقاز شمالی روسیه، دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه ها، مقامات و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور در تهران، اضافه نمود: این کمیسیون فرصتی برای ارائه ظرفیت های مالی استانهای کشور بود.

وی ادامه داد: این اجلاس یکشنبه گذشته در تهران آغاز شد و در دومین روز آن نمایندگان 10 استان کشور که با روسیه ارتباطات مالی دارند و همچنین نمایندگان استانها و جمهوری های روسیه حضور یافتند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این کمیسیون خراسان رضوی جزو استانهای مهم و اثرگذار در حوزه ارتباطات مالی با روسیه به شمار رفت زیرا تاکنون این استان با شش استان و جمهوری روسیه ارتباط برقرار کرده که مهمترین آنها جمهوری تاتارستان است.

وی اضافه نمود: تاکنون بسیاری از تفاهم نامه هایی که خراسان رضوی در حوزه های مختلف با جمهوری تاتارستان امضا کرده عملیاتی شده که از جمله آن سرمایه گذاری تاتارستان در حوزه پزشکی خراسان رضوی و نیز تبادل علمی و فناوری در سطح همکاری های دانشگاهی بین این استان و تاتارستان بوده است.

رسولیان ادامه داد: خراسان رضوی تاکنون اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه کالا در قازان مرکز جمهوری تاتارستان و صادرات محصولاتی از جمله انگور، گیلاس، رب گوجه فرنگی، کنسرو، خشکبار و پسته به آن جمهوری کرده و در مقابل نهاده های دامی را از آن جمهوری وارد استان کرده است. گسترش سطح ارتباطات بین تاتارستان و خراسان رضوی منجر به برقراری یک پرواز مستقیم بین تهران و قازان نیز شد.

وی گفت: در نشست تهران ضمن ارائه ظرفیت های سرمایه گذاری استان و ارتباطات بین تاتارستان و خراسان رضوی، از مقامات روسیه درخواست شد از آنجا که خراسان رضوی راستا ترانزیت کالا به افغانستان است ارتباط ویژه ای بین مناطق ویژه مالی این استان و مناطق ویژه مالی بنادر شمالی کشور با روسیه انجام گیرد.

معاون مالی استاندار خراسان رضوی اضافه نمود: ارتباط بین مناطق ویژه مالی، سطح همکاری های مالی در راستا ترانزیتی خراسان رضوی به افغانستان را افزایش می دهد که البته درخواست ایجاد ارتباط بین مناطق ویژه مالی از پیشنهادات طرف مقابل روس نیز بود.

وی گفت: در این نشست ظرفیت های ویژه گردشگری، پتروشیمی، نفت ایران و بازار خوب روسیه نیز مورد اشاره نهاده شد. انتظار می رود بتوان سطح همکاری مالی با روسیه را در قالب تهاتر کالا و خدمات بین استانهای ایران و آن کشور افزایش داد.

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی و تجاری ایران و روسیه با حضور دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه ها، مقام ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور پیش از ظهر یکشنبه هفته جاری در تهران آغاز شد. دیروز سومین کارگروه همکاری های استانی ایران و فدراسیون روسیه با حضور وزرای نیرو ایران و قفقاز شمالی روسیه برگزار گردید. بر اساس برنامه ریزی اجرا شده مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های مالی و تجاری ایران و روسیه صبح امروز با حضور وزرای نیروی ایران و انرژی فدراسیون یه به عنوان رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور در اصفهان برگزار می گردد.

ناحیه فدرال قفقاز شمالی متشکل از جمهوری های داغستان، اینگوشتیا، کاباردینا بالکاریا، اوستیای شمالی، چچن و قره چایچرکسیا و خطه استاورپل بوده که با جمعیت حدود 10 میلیون نفری، هفت درصد جمعیت روسیه را در بر می گیرد. این مناطق در حوزه های کشاورزی به ویژه غلات و گوشت صنایع شیمیایی، ساختمانی، ماشین سازی، انرژی و فلزات رنگی از ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورمان برخوردار هستند.

7489/ 1858

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روسیه از افزایش سطح همکاری خود با خراسان رضوی استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه از افزایش سطح همکاری خود با خراسان رضوی استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید