خبرنگاران چه خبر از دارو و درمان کووید - 19

به گزارش وبلاگ لوئیس، ارومیه- خبرنگاران- پرسش استاندار آذربایجان غربی راجع به دارو و درمان بیماری کووید - 19 و آخرین یافته های علمی جهان در این زمینه شاید امروزه در ذهن همه ما هم با یک علامت سوال روبرو باشد؛ پرسشی که پاسخ به آن از سوی افراد متخصص در بیست وششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا طی روز جاری، حدود نیم ساعت زمان برد.

خبرنگاران چه خبر از دارو و درمان کووید - 19

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

معاونان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، رییس شبکه بهداشت و درمان ارومیه و برخی از دانشیاران این دانشگاه نیز در این جلسه حضور داشتند و مدعی شدند که هنوز داروی اختصاصی برای این بیماری در هیچ کشوری ساخته نشده است اما در ادامه نیز خبرهای امیدوارکننده ای بیان شد.

دانشیار و متخصص ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: چند گروه بر روی واکسن این ویروس مشغول به کار هستند اما چون شرکت ها با یکدیگر رقابت می کنند، تا مرحله حصول نتیجه اطلاعات آنها منتشر نمی گردد.

دکتر مرتضی متذکر ابراز امیدوار کرد که طی هشت تا 9 ماه آینده واکسن این بیماری کشف گردد و ادامه داد: در بخش دارویی نیز نتایج امیدوارکننده ای به گوش می رسد اما هنوز بر روی نمونه انسانی آزمایش نشده و فعلا نمی توان گفت که داروی اختصاصی برای این بیماری کشف شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم گفت: در حال حاضر برای این بیماری داروی اختصاصی وجود ندارد و داروهایی که مورد استفاده قرار می گیرد، به بیماری های دیگری همچون ابولا یا سارس اختصاص دارد.

دکتر ابراهیم حسنی افزود: در کشور ما هم اقدامات خوبی در این زمینه اجرا شده است اما همچون سایر نقاط جهان داروهای غیراختصاصی برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: هم اکنون در کشورمان داروی فاوی پیراویر در چند مرکز مورد آزمایش قرار گرفته که اگر نتیجه آن مثبت باشد به عنوان پروتکل کشوری ابلاغ می گردد و در سایر نقاط کشور هم مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همچنین استفاده از پلاسمای افراد مبتلای بهبودیافته هم اقدام دیگری است که در کشور در حال انجام می باشد و در دانشگاه ما هم چند نفر از همکاران ایمونولوژیست از این مسئله استقبال کرده اند و همزمان با کشور، ما هم اینجا اقداماتی را انجام می دهیم.

دکتر جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: فعلا راجع به داروها براساس پروتکل های وزارت بهداشت رفتار می گردد و برخی از ادعاها در این زمینه جنبه تجاری دارد.

رییس ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی هم گفت: مکاتبه هایی با یکی از شرکت های بزرگ پلاسمادرمانی کشور انجام داده ایم و در صورتی که اقدامات این شرکت مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد و پروتکل آن ابلاغ گردد، روش پلاسمادرمانی مبتلایان به این بیماری به کار گرفته می گردد.

اگر روش پلاسمادرمانی مبتلایان به کووید - 19 از سوی وزارت بهداشت تایید و ابلاغ گردد، آذربایجان غربی در این زمینه جزء استان های پیشتاز خواهد بود

شهریاری اگرچه در این جلسه راجع به این روش درمانی توضیح بیشتری ارایه نکرد اما از گفته هایش چنین به نظر می رسید که موضوع را با جدیت پیگیری می کند تا در صورت تایید این روش درمانی از سوی وزارت بهداشت، آذربایجان غربی در این زمینه پیشتاز باشد.

به گزارش وبلاگ لوئیس بیست وششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی با گزارشی از شرایط موجود استان در رابطه با شیوع بیماری کویید - 19 کلید خورد.

دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه بر تداوم تعطیلی ها برای کنترل این ویروس اصرار می کردند و مسوولان اجرایی نیز نیم نگاهی به فعالیت های اقتصادی در مشاغل غیرحساس داشتند البته ضمن رعایت موارد بهداشتی؛ مسوولان اجرایی در حقیقت هم به فکر اقتصاد بودند و هم راهکارهای همزمان کنترل ویروس را جستجو می کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چه خبر از دارو و درمان کووید - 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چه خبر از دارو و درمان کووید - 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید