رشد 40 درصدی بهبودیافتگان کرونا در اصفهان، از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان ها خودداری کنید

به گزارش وبلاگ لوئیس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: هرچند شیب ابتلا به ویروس کرونا صعودی است اما در حال حاضر آمار بهبود یافتگان این بیماری در استان اصفهان نسبت به چند روز گذشته 40 درصد رشد پیدا نموده است.

رشد 40 درصدی بهبودیافتگان کرونا در اصفهان، از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان ها خودداری کنید

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار از ، اظهارداشت:از انجایی که این روز ها شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان هستیم باید توجه داشته باشیم که بهبودیافتگان از این ویروس نیز بسیار امید وار نماینده بوده و به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی استان برای تسریع در فرایند بهبودی بیماران مبتلا به این ویروس تمامی تسهیلات لازم را در نظر گرفته است.

او اضافه نمود:خوشبختانه افزایش آمار بهبود یافتگان ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش در کاهش شدید ترس و اضطراب افراد جامعه از این ویروس بسیار موثر بوده است.

نجیمی ادامه داد: با توجه به ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم پزشکی در بیمارستان های بیماران کرونایی استان پیش بینی می گردد تعداد بهبود یافتگان از این ویروس طی روز های اینده افزایش یابد.

او اضافه نمود:دانشگاه علوم پزشکی استان از شروع شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان تا کنون اقدامات موثری را در کاهش شیوع این ویروس در سطح جامعه انجام داده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان یاد آور شد:از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه ویروس کرونا در استان اصفهان را می توان به دستورالعمل ها، آموزش های لازم غیر حضوری کادر پزشکی استان، شناخت و آشنایی با ویروس کرونا برای پرسنل و عموم مردم جامعه، روش های مقابله با ویروس کرونا، تامین دارو، تهیه تجهیزات لازم پزشکی، اختصاص بیمارستان تحت عنوان بیماران کرونایی، تجهیز کلیه بیمارستان های استان و نگارش پروتوکول ها اشاره داشت.

نجیمی در مورد مراجعه غیر ضروری افراد مختلف جامعه به بیمارستان های استان اصفهان ادامه داد:افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور و به خصوص در استان اصفهان باعث شده تا تعدادی از افراد جامعه با کوچک ترین علائم سرما خوردگی به بیمارستان های استان مراجعه نمایند که این مراجعه غیر ضروری علاوه بر افزایش حجم کاری پرسنل باعث اختلال در نظم و اقدامات کادر پزشکی بیمارستان ها خواهد شد.

او اضافه نمود:عدم مراجعه غیر ضروری به بیمارستان های استان می تواند نقش بسزایی در افزایش خدمات دهی به بیماران کرونایی و در نتیجه بهبودی آنها دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان یادآور شد:از مهم ترین علائم ویروس کرونا تب شدید، سرفه خشک، آبریزش بینی، ضعف بدنی و تنگی نفس است که فرد با مشاهده این علائم در درون بدن خود می تواند با مراجه به نزدیک ترین درمانگاه منطقه خود و برسی های اولیه نسبت به انتقال و بستری شدن در یکی از بیمارستان های تحت پوشش بیماران کرونایی استان اصفهان اقدام نماید.

نجیمی گفت:از بیمارستان های تحت پوشش بیماران کرونایی استان می توان به بیمارستان های خورشید، عیسی ابن مریم و غرضی اشاره نمود.

او اضافه نمود: خوشبختانه در حال حاضر دچار هیچ کمبود تخت و دارویی در بیمارستان های استان اصفهان نیستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در مورد نحوه نگهداری از یک بیمار کرونایی در منزل گفت:با توجه به بسته های اموزشی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان به بیماران کرونایی در منزل ارائه شده است نخستین گامی که باید برای یک بیمار کرونایی در منزل انجام داد در نظر دریافت یک فضا یا اتاقی جدا از مکان های دیگر منزل است که این فرصت را ایجاد می نماید تا فرد دور از اطرافیان خانواده مراحل درمان خود را در منزل طی کند.

نجیمی اضافه نمود: فرد کرونایی در که منزل است باید 14 روز در خود قرنطینگی باشد و خوب استراحت کند.

او گفت:از دیگر اقداماتی که باید برای یک بیمار کرونایی در منزل انجام داد رعایت نظافت شخصی و بهداشتی و عدم تماس مستقیم افراد خانواده با فرد بیماراست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد: از مهم ترین اقدامی که باید برای فرد بیمار کرونایی در منزل انجام داد تعویض و گردش هوای ازاد به داخل فضا یا اتاق فرد بیمار است که این اقدام نقش موثری در کاهش الودگی و انتقال بیماری ایفا می نماید.

نجیمی در مورد روش های پیشگیری از ویروس کرنا اضافه نمود: از مهمترین روش های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست ها، استراحت مناسب، تقویت سیستم ایمنی بدن، دوری از استری و اضطراب و استفاده از مواد غذایی سالم از جمله سبزیجات تازه است.

او اضافه نمود:امید واریم بتوانیم با رعایت نکات لازم بهداشتی نقش مهمی در ریشه کن کردن این ویروس در سطح جامعه استان و کشور داشته باشیم.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رشد 40 درصدی بهبودیافتگان کرونا در اصفهان، از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان ها خودداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 40 درصدی بهبودیافتگان کرونا در اصفهان، از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان ها خودداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید