شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان

به گزارش وبلاگ لوئیس، خبرنگاران/خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی اولین مورد رسمی ابتلا به اُمیکرون در استان خوزستان اطلاع داد.

شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان

دکتر محمدحسین سرمست اظهار کرد: با توجه به ورود اُمیکرون به کشور و استان های همجوار، خوزستان نیز در معرض این سویه بود و در یکی از شهرهای استان یک مورد ابتلا به اُمیکرون مشاهده شده و بر اساس نمونه ها، ابتلا قطعی است.

به گزارش وبلاگ لوئیس، وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد مثبت قطعی کرونا، تست شناسایی اُمیکرون گرفته می گردد بنابراین این یک مورد، به معنی وجود 100 مورد مبتلا به اُمیکرون در استان خوزستان است که این 100 مورد نیز هر دو سه روز چند برابر می گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در نتیجه می توان گفت این سویه در تمام استان خوزستان توسعه پیدا نموده اما در مرحله اولیه است.

وی بیان نمود: خوزستان تردد زیادی دارد و پرواز از همه جای کشور به این استان برقرار است بنابراین نمی توان جلوی ورود ویروس به یک استان را گرفت اما می توانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون از خود حفاظت کنیم.

سرمست گفت: در این شرایط، الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضروری تر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیح داد: در حال حاضر اندازه پوشش دوز سوم واکسیناسیون در استان خوزستان 11 درصد است و فرایند کندی دارد. بعلاوه حدود 18 درصد جمعیت هدف برای دریافت واکسن اقدام ننموده اند و تعداد زیادی از افرادی که نوبت دوز دوم شان فرا رسیده نیز برای دریافت واکسن مراجعه ننموده اند؛ این افراد خود در معرض بیماری هستند و دیگران را هم در خطر قرار می دهند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه کرد: در یک ماه اخیر تعداد بستری ها در بیمارستان های خوزستان کم بوده اما اندازه مرگ و میر بیماران بستری بیشتر شده است که دریافت نکردن واکسن، مراجعه دیرهنگام و معمولا داشتن یک بیماری زمینه ای از دلایل این مساله هستند.

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در استان خوزستان در آبادان گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین مورد ابتلا به اُمیکرون در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید