قانون جدید فوتبال برای مجازات مربیان معترض

به گزارش وبلاگ لوئیس، نهاد قانونگذاری در دنیای فوتبال، یک قانون جدید برای مجازات اعضای کادر فنی معترض به تصمیمات داوران وضع کرد.

قانون جدید فوتبال برای مجازات مربیان معترض

به گزارش وبلاگ لوئیس و به نقل از نشریه اسپورت، در ادامه تغییراتی که در خصوص بعضی از قوانین انضباطی فوتبال در فصل جاری اعمال شده، هیئت بین المللی قانون گذاری در فوتبال (IFAB) برای مجازات آن دسته از مربیان و اعضای کادر فنی که نسبت به تصمیمات اتخاذ شده از سوی داوران اعتراض غیرمجاز داشته باشند، یک قانون جدید وضع نموده است.

طبق گزارش نشریه کاتالان، IFAB بعد از اجازه دادن به داوران برای مجازات مربیان با کارت های زرد و قرمز حالا شرایطی را برای استفاده از این کارت ها تعریف نموده که مطابق آن هرگونه اعتراض اعضای کادر فنی تیم ها از روی نیمکت باید با کارت جریمه گردد. بر این اساس داور در مواجهه با اعتراض هر یک از اعضای کادر فنی تیم ها به تصمیمات او باید یکی از کارت های زرد و قرمزش را از جیب خارج کند، اتفاقی که تا الان تنها به هشدار لفظی به آنها محدود می شد.

در این میان اما با اعتراض هایی که به شکل هجوم به سمت زمین بازی و پرخاش با هر یک از اعضای تیم داوری صورت پذیرد، به سخت ترین شکل ممکن یعنی کارت قرمز برخورد خواهد شد. IFAB در این زمینه داوران را مختار نگذاشته بلکه آنها را به نشان دادن کارت قرمز به مربیان خاطی ملزم نموده است چرا که ورود هر یک از اعضای کادر فنی به زمین بازی را قویاً ممنوع می داند. طبق قانون جدید، تخلف ورود به زمین بازی تنها به دقایق انجام بازی محدود نمی گردد بلکه داور مجاز است مربیان و سایر اعضای کادر فنی را که بین دو نیمه و حتی سرانجام بازی وارد زمین بازی می گردد تا به او و دستیارانش اعتراض نمایند را مجازات نمایند. این قانون شامل خروج مربیان از محوطه کادر فنی برای اعتراض به داور چهارم نیز می گردد.

یکی دیگر از جزئیات قوانین مصوب جدید IFAB که اسپورت منتشر نموده در خصوص حق جریمه برای نحوه خروج بازیکنان از زمین بازی پس از تعویض شدن شان است. تا پیش از این بازیکنانی که تعویض می شوند باید میانه میدان و همان جایی که بازیکن جدید وارد، می گردد از زمین خارج شوند اما طبق قانون جدید که برای سرعت بخشیدن به روند بازی وضع شده، بازیکنان تعویضی باید از نزدیک ترین مکان از زمین خارج شوند مگر اینکه خروج شان از آن منطقه بنا به مسائل امنیتی برای آنها خطرناک باشد یا داور به آنها دستور بدهد که از محلی خاص از زمین بازی خارج شوند و در غیر این صورت داور مجاز به جریمه آنها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "قانون جدید فوتبال برای مجازات مربیان معترض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون جدید فوتبال برای مجازات مربیان معترض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید