متروپل پاراسول ، بزرگ ترین سازه چوبی جهان

به گزارش وبلاگ لوئیس، متروپل پاراسول

در دنیا شهرهای زیادی وجود دارند که شاید تا به امروز نام آن ها به گوشمان نرسیده است. یکی از زیبا ترین شهرهای توریستی دنیا، سویل(Seville) یا همان سویا در کشور اسپانیاست؛ شهری ساحلی با هزاران مکان دیدنی و مجذوب کننده که بازدید کنندگان با هر نظر و سلیقه ای را از نظر تاریخی، مدرن و تفریحی به خود جذب می نماید.بیشترین جاذبه های این کشور مربوط به آثار تاریخی آن است که رواج بیشتری دارد و به عبارت دیگر این شهر ذخیره ارزشمندی از سازهای کهن در اسپانیاست. در سال های اخیر در این شهر تاریخی، سازه های عجیب و زیبایی ساخته اند که به علت مدرن و متفاوت بودنش با استقبال زیادی برخوردار شده است. یکی از این سازه های عجیب و خاص از نظر معماری، متروپل (Metropol parasol) نام دارد و لقب وسیع ترین و بزرگ ترین سازه چوبی دنیا را به دوش می کشد. امروز خبرنگاران تصمیم دارد شما را به زیبا ترین شهر اسپانیا یعنی سویا ببرد و با متروپل پاراسول این سازه چوبی بیشتر آشنا کند و به آنالیز ویژگی ها و کاربرد آن بپردازد. با ما همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتر این سازه چوبی آشنا کنیم و متوجه شویم که اصلا چرا چنین سازه ای با این عظمت ساخته اند.

متروپل پاراسول ، بزرگ ترین سازه چوبی جهان

معرفی پل متروپل پاراسول

در میان شهر های زیبا و تاریخی سویا، پل فوق العاده ای بنا شده که امروزه از مهم ترین و مجذوب نماینده ترین جاذبه های تماشای این شهر و کشور اسپانیا محسوب می گردد. سازنده این پل خارق العاده تصمیم داشته بزرگترین سازه چوبی دنیا رو خلق کند. جالب است بدونید که در اسپانیا این پل با نام پلازا دلا انکارناسیون نیز شناخته می گردد. شهر سویا نیز با نام های سویل، سبیا و سویا می گردد.

سازه متروپل به صورت 6 تا قارچ چوبی بزرگ الجثه ساخته شده که در عین عظمتش از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است. باید بدانید معنی پاراسول یعنی سایبان و اشاره به شکل خاص و چتر مانند این پل دارد. ارتفاع این قارج های چوبی 28.5 متر ارتفاع دارند و از طریق پل های کوتاه و پر پیچ و خم به هم مربوط می شوند و این امکان را برای بازدید نمایندگان ایجاد می نمایند که بر روی هیجان انگیزترین و خاص ترین پل چوبی دنیا قدم بزنند. این پل 4 طبقه مختلف دارد و بازدید ککندگان می توانند از تمام طبقات آن تماشا نمایند. این سازه شگفت انگیز از درخت بو و درختان فیکوس نیز الهام گرفته است. و تمام این ایده ها باهم ترکیب شده اند و سازه تماشای و مجذوب نماینده متروپل رو ایجاد کرد.

علت ساخت متروپل پاراسول

جالب است بدانید علت ساخت این سازه غول پیکر وجود مراکز خرید و رستوران های اطراف این مکان بود . به عبارت دیگر به علت زیاد بودن تعداد مراکز تجاری و خرید در اطراف این سازه احتیاج وجود سایبان احساس شد تا افرادی که در حال رفت و آمد در این مکان بودند،آسیب نبینند.

سطوح مختلف متروپل

بالاترین سطح این سازه مجذوب نمایندهترین و محبوبترین طبقه آن نیز هست و بازتماشامایندگان می توانند در اتفاع حدود 30 متری از سطح زمین در هوایی مطبوع، روی متروپل قدم بزنند. درست است که پیاده روی و مشاهده منظره ها از بالای این سازه غول پیکر بسیار لذت بخش است اما این گردش کامل نمی گردد مگر آن که فضایی باشد برای چشیدن طعم غذاهای لذیذ و خوشمزه، به همین منظور رستورانی نیز در این طبقه ساخته اند تا مشتری ها بتوانند در فضای آزاد و در داخل آن به صرف خوراکی های خوشمزه مشغول شوند. درست بر فراز فروشگاه های این مجموعه طبقه ای وجود دارد که از راه روهای پیچ در پیچ تشکیل شده و گردشگران می توانند از میان آن ها عبور نموده و منظره ها جالب اطراف را نگاه نمایند. از این طبقه بیشتر برای برگزاری مراسم های مختلف استفاده می گردد و حتی آمفی تئاتر بزرگی دارد که می توان جشن ها و سخنرانی های گوناگون را در آن برپا نمود.

حدودا از سال 2004 تا 2011 میلادی ساخت و تکمیل این پروژه طول کشید و حفاری های اصلی آن در همان سال های ابتدایی صورت گرفت که در حفاری ها حدود 100 موزاییک و کاشی دست نخورده و سالم از دوران رومیان یافت شد که هم اکنون در این موزه قابل مشاهده هستند.

ساعت بازدید از موزه:

سه شنبه تا شنبه: 10:00-20:00

یکشنبه: 10:00-14:00

هزینه بازدید از موزه:

2 یورو: حدودا 7 هزار تومان

منبع: الی گشت

به "متروپل پاراسول ، بزرگ ترین سازه چوبی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروپل پاراسول ، بزرگ ترین سازه چوبی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید