مسکو: تحریم های آمریکا علیه روسیه خلاف قوانین بین المللی است

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از ایندیپندنت، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز پنجشنبه در اظهاراتی به تحریم های جدید علیه مسکو به بهانه مسمومیت شیمیائی جاسوس روس تبار در انگلیس واکنش نشان داد.

مسکو: تحریم های آمریکا علیه روسیه خلاف قوانین بین المللی است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این باره بیان کرد: تحریم های آمریکا علیه روسیه را بر خلاف قوانین بین المللی و غیر مشروع می دانیم و لذا آن ها هرگز قابل قبول نیستند.

دیمیتری پسکوف در ادامه اضافه کرد: اتهامات واشنگتن مبنی بر دخالت مسکو در حوادث سالزبری را نیز رد می کنیم.

این درحالیست که ساعاتی پیش اعلام گشت که آمریکا در خصوص مسمومیت شیمیایی سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در انگلیس تحریم هایی جدیدی را از تاریخ 22 آگوست علیه مسکو به اجرا می گذارد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی گشته بود که این اقدام به علت نقشی است که روسیه در این حمله شیمیایی با ماده موسوم به نوویچوک ایفا نموده است.

هیثر نائورت سخنگوی وزارت خارجه با قرائت بیانیه مذکور اضافه کرد: ایالات متحده با استناد به قانون حذف و کنترل جنگ افزارهای شیمیایی و زیست محیطی سال 1991 معتقد است دولت فدراسیون روسیه در تضاد با قوانین بین الملل اقدام به استفاده از این نوع سلاح و یا سلاح های مشابه علیه شهروندان خود نموده است.

هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که واشنگتن معتقد است نتایج به دست آمده به وسیله سازمان منع تسلیحات شیمیایی اتهامات انگلستان به روسیه در پرونده سکریپال را تأیید می نماید.

وی اضافه کرد واشنگتن کاملا در این پرونده از لندن حمایت می نماید و بر این باور است که باید نشست هایی در نهاد اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی شورای امنیت در خصوص این پرونده برگزار گردد.

منبع: mehrnews.com

به "مسکو: تحریم های آمریکا علیه روسیه خلاف قوانین بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تحریم های آمریکا علیه روسیه خلاف قوانین بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید