مکان های دیدنی بندر ماهشهر Bandar Mahshahr

به گزارش وبلاگ لوئیس، بندر ماهشَهر شهری است که در جنوب استان خوزستان کشور ایران واقع شده است. شهر ماهشهر، مرکز شهرستان بندر ماهشهر است. ارتفاع این شهر از سطح دریا حدود 3 متر می باشد. ماهشهر کنونی شامل دو بخش می باشد، ماهشهر قدیم و دیگری موسوم به ناحیهٔ صنعتی.شهرهای اطراف آن شامل:از شمال به اهواز، از غرب به شادگان، از شرق به رامشیر و امیدیه و از جنوب به خلیج فارس و از جنوب شرق به هندیجان ختم می گردد.بندر ماهشهر زیبا و دوست داشتنی از قدیمی ترین بنادر خلیج فارس است که قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد و جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی دارد.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های ماهشهر بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی بندر ماهشهر Bandar Mahshahr

زیارتگاه شاهزاده حمزه

این امامزاده در 25 کیلومتری جاده بندر ماهشهر به سمت هندیجان واقع شده است. این امامزاده بنا بر روایات فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا بوده که پس از آمدن علی بن موسی الرضا به ایران همراه وی روانه ایران می گردد. در حوالی یکی از روستاها کدخدایی با نام محمد غزالی بوده که وابستگی شدیدی به دربار وقت داشته و مخالف شیعیان بوده است. پس از اطلاع از حضور امامزاده به روستا ایشان را دستگیر و می کشند و سرش را از بدن جدا و آن را به شهر ری می برد. در حال حاضر سر امامزاده حمزه در حرم عبدالعظیم حسنی و تن وی در بندر ماهشهر دفن است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

خور موسی

خور موسی با داشتن گونه های جانوری متفاوت از جمله دلفین های گوژپشت و پرندگان دریایی مانند فلامینگو ها، کفچه نوک ها، اگرت های ساحلی، سلیم های خرچنگ خوار، پرستوهای کاکلی، پرستوهای دریایی، پرستوهای پشت دودی، خرچنگ های کوچک، گلخورک ها و انواع ماهی ها جاذبه گردشگری خوبی برای دوستداران طبیعت می باشد. در خور موسی جزایر بکر تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مناظر ساحلی زیبایی وجود دارند.

شهر باستانی آسک

شهر باستانی آسک، شهری قدیمی و متروکه است که در جنوب شرقی هندیجان و کیان کوه قرار گرفته است. طبق نظر کارشناسان این شهر در اواخر قرن چهارم هجری قمری، دهی بزرگ بوده و در دامنه کوهی قرار داشت که بر فراز کوه آن آتش فروزان بوده است. گفته می گردد که بیشتر جنگ های خوارج در نزدیکی این شهر اتفاق افتاده و نام این شهر در بعضی شعرهای عربی نیز ذکر شده است. در غرب آسک، قلعه گنبدی وجود دارد که در قدیم برج دیده بانی آن منطقه محسوب می شده است.

مجتمع بندری امام خمینی (ره)

مجتمع بندری امام خمینی (ره) محل استقرار کشتی های تجاری بوده که می توان با مجوز صادر شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان (بندر امام خمینی ره) از اسکله ها و کشتی های پهلو گرفته در آن بازدید نمود.

آرامگاه سید صالح

آرامگاه سید صالح یکى از جاذبه هاى بندر ماهشهر واقع در خیابان مطهری و در نزدیکی بیمارستان حاجیه مى باشد. در داخل این مقبره تاریخى، دو تکه سنگ به شکل مکعب مستطیل و نوشته هایى با خط کوفى یافت شده که متاسفانه توسط انگلیسى ها غارت شده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "مکان های دیدنی بندر ماهشهر Bandar Mahshahr" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی بندر ماهشهر Bandar Mahshahr"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید