هک گوشی های آیفون به وسیله وب سایت های مخرب

به گزارش وبلاگ لوئیس، تلفن های همراه هوشمند شرکت اپل مورد نفوذ غیرمجاز از سوی کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

هک گوشی های آیفون به وسیله وب سایت های مخرب

به گزارش خبرنگار ، محققان موسسه امنیتی گوگل به تازگی اعلام نموده اند تعداد زیادی از تلفن های همراه آیفون به وسیله سایت های غیرقانونی و آلودگی موجود در فضای اینترنت، هک شده و مورد سرقت قرار گرفته اند. گوگل با اعلام بعضی از جزئیات این حمله سایبری از مسئولان اپل خواسته از بروز مسائل بیشتر جلوگیری کند.

تلفن های هوشمند سامسونگ، دارای بالاترین سرعت دانلود در جهان

اگرچه اطلاعات کامل و دقیقی از هک گسترده گوشی های آیفون اعلام نشده است ولی به نظر می رسد داده هایی نظیر اطلاعات تماس، فایل های تصویری و موقعیت مکانی کاربران مورد سرقت قرار گرفته است. هکرها با آنالیز دقیق وب سایت های مختلف در اینترنت و شناسایی روش های نفوذ به گوشی های آیفون، اقدامات خرابکارانه خود را با دقت بالایی انجام می دهند.

کاربران آیفون قربانی سهل انگاری دست اندرکاران اپل

اسناد افشا حاکی از آن است که گوشی های آیفون دارای سیستم عامل iOS12 به پایین در این حمله صدمه دیده اند. یکی از مسئولان گوگل با حمله به تیم های امنیتی اپل، آن ها را به کم کاری و عدم رعایت اصول ایمنی خاص متهم نموده است. این مقام مسئول کاربران آیفون را قربانی غفلت مدیران اپل دانسته است.

کارشناسان معتقداند تنها یک بازدید از وب سایتی هک شده و آلوده کافی است تا در هکرها راه های نفوذ به سیستم آیفون را یافته و اطلاعات مورد نظر را از حافظه گوشی و مورد سرقت قرار دهند. گوگل در اعلام خبر این نفوذ غیرمجاز، گوشی های آیفون را دارای 14 باگ امنیتی و بستر مناسب برای هم دانست.

با توجه به رشد بی وقفه کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، واتس اپ و تلگرام، بستر بسیار مناسبی برای انتقال ویروس ها و بدافزارهای امنیتی فراهم شده است و همه روز حساب کاربری هزاران کاربر در سراسر جهان مورد هجوم کاربران قرار می گیرد.

محافظ های مستحکم سرامیکی و تیتانیومی برای سری بعدی اپل واچ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هک گوشی های آیفون به وسیله وب سایت های مخرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک گوشی های آیفون به وسیله وب سایت های مخرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید