چنارهای ولیعصر(عج) شاداب می شوند

به گزارش وبلاگ لوئیس، جریان آب های آلوده در نهر خیابان ولیعصر(عج) یکی از دلایل خشک شدن درختان چنار بود و برای جلوگیری از رسیدن آسیب بیشتر به درختان، اداره فضای سبز شهرداری منطقه 6 تمهیداتی برای روش آبیاری چنارها اتخاذ نموده است.

چنارهای ولیعصر(عج) شاداب می شوند

وبلاگ لوئیس/ زینب زینال زاده: درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) قدمت زیادی دارند و نماد ملی کلان شهر تهران و حتی ایران هستند. بنابراین حفاظت و نگهداری از آنها لازم است. به گفته محسن مجدآبادی رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه6، در سالهای اخیر ورود آب های آلوده به نهر خیابان ولیعصر(عج) بعضی از چنارها را خشکاند: برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر چنارها، روش لوله گذاری و آبیاری قطره ای پیش بینی نموده ایم.

این کار در 3 مرحله انجام می گردد که رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه اینگونه شرح داد: مرحله اول از چهارراه ولیعصر(عج) تا میدان ولیعصر(عج) بود که کارها مربوط به حفاری و لوله گذاری اجرا شده است. مرحله دوم از میدان ولیعصر(عج) تا خیابان بهشتی است که عملیات در حال اجرا است و مرحله سوم هم از خیابان بهشتی تا پل همت انجام می گردد.

به گفته او در مرحله اول حدود 3600 متر در دو طرف خیابان ولیعصر(عج) لوله گذاری شده است و در مرحله دوم هم 2800 متر در لاین شرقی و غربی لوله گذاری اجرا شده است: عملیات مرحله دوم به زودی تمام می گردد و مرحله سوم که از خیابان بهشتی تا پل همت است، آغاز می گردد.

مجدآبادی/ رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه6

کاشت چنار در خیابان ولیعصر(عج) سال 95 در دستور کار سازمان پارک ها نهاده شد که درختانی با بن های بالا که تقریبا 50 سانتی متر قطر دارند کاشته می شوند.

به گفته مجدآبادی سال گذشته برای تکمیل چنارها حدود هزار و 100 اصله چنار کاشته شد و سال جاری هم حدود هزار اصله چنار کاشته شد که حدود 420 اصله در محدوده منطقه 6 کاشته شده است.

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه6 در انتها تاکید نمود: با این روش آبیاری قطعاً شاهد درختان چنار سرسبز و شاداب در خیابان ولیعصر(عج) خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "چنارهای ولیعصر(عج) شاداب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چنارهای ولیعصر(عج) شاداب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید