کارشکنی آمریکا برای مقابله با ارسال پلاستیک به کشورهای فقیر

به گزارش وبلاگ لوئیس، زباله های پلاستیکی یکی از عوامل اصلی آلودگی در کشورهای کمتر توسعه یافته به حساب می آیند و از همین رو 187 کشور دنیا برای عدم ارسال پلاستیک به کشورهای کمتر توسعه یافته به توافق رسیده اند.

کارشکنی آمریکا برای مقابله با ارسال پلاستیک به کشورهای فقیر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ لوئیس به نقل از تک تایمز، زباله های پلاستیکی یکی از عوامل اصلی آلودگی در کشورهای کمتر توسعه یافته به حساب می آیند و از همین رو 187 کشور دنیا برای عدم ارسال پلاستیک به کشورهای کمتر توسعه یافته به توافق رسیده اند.

بعضی کشورهای دنیا مانند آمریکا حجم زیادی از پلاستیک های مازاد خود را به کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته صادر می نمایند. این کار گاهی توسط بخش خصوصی این کشور و بدون اطلاع دولت هم انجام می گردد.

چین از مدتی قبل از پذیرش زباله های پلاستیکی صادراتی آمریکا امتناع کرد و از همین رو آمریکا این زباله ها را به نقاط روستایی کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و تایلند صادر نموده و باعث آلودگی شدید محیط زیست شده است.

با توجه به تهدید این زباله ها برای کشاورزی و سلامت مردم دنیا، سازمان ملل اعلام نموده که 187 کشور عضو این سازمان با محدودکردن ارسال پلاستیک های غیرقابل بازیافت به کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته موافقت نموده اند. بر همین اساس چنین کاری تنها با موافقت دولت کشور پذیرنده پلاستیک ممکن است.

نکته جالب عدم همراهی آمریکا با این طرح است. به نظر می رسد این کشور کماکان میخواهد به صادرات پلاستیک های آلوده نماینده محیط زیست ادامه دهد و به عنوان بزرگترین صادرنماینده این ماده آلوده نماینده محیط زیست سابقه تاریکی از خود بر جای بگذارد.

سازمان ملل از اینکه کشورهای دنیا خاتمه بر سر ضرورت و اهمیت آلودگی های ناشی از استفاده از پلاستیک به توافق رسیده اند، اظهار خرسندی نموده است. این مصوبه قرار است ظرف یک سال آینده عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کارشکنی آمریکا برای مقابله با ارسال پلاستیک به کشورهای فقیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشکنی آمریکا برای مقابله با ارسال پلاستیک به کشورهای فقیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید