کامرون: اختلاف نظرهای شدیدی با روحانی دارم

به گزارش وبلاگ لوئیس، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اهمیت سرکوب گروه تروریستی داعش تأکید و گفت که ایران می تواند بر فائق آمدن بر بحران سوریه کمک کند.

کامرون: اختلاف نظرهای شدیدی با روحانی دارم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لوئیس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، چهارشنبه شب در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت باید به ایران فرصت داد تا نشان دهد که می تواند در حل بحران سوریه کمک کند.

دیوید کامرون در ادامه گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز اینگونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می توانند برای عراقی امن تر و باثبات تر و نیز سوریه ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.

کامرون که دیروز با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد، همچنین گفت: رهبران ایرانی می توانند در سرکوب گروه تروریستی داعش کمک کنند.

وی شرح داد رهبران ایرانی می توانند به احیای ثبات بیشتر در عراق و همچنین سوریه کمک کنند، آنها آماده برای این ماموریت هستند و ما نیز از این امر استقبال می کنیم.

کامرون در عین حال به اختلافات بیشتر لندن و تهران درخصوص برنامه هسته ای ایران اشاره کرد.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از اظهارت خود به موضوع سوریه پرداخت و مدعی شد، پایان حکومت بشار اسد در سوریه کلید شکست دادن داعش است.

براساس این گزارش، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران قرار است صبح پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

ع

منبع: تسنیم

به "کامرون: اختلاف نظرهای شدیدی با روحانی دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون: اختلاف نظرهای شدیدی با روحانی دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید