آزمایش اولیه VAR ایرانی ، در حد ابتدایی!

به گزارش وبلاگ لوئیس، با توجه به مشکلاتی که این روزها داریم، نمی توانیم سیستمی که در جام جهانی مورد استفاده قرار می گرفت را وارد کنیم، ولی این سیستم در حد ابتدایی می تواند به فوتبال ایران یاری کند.

آزمایش اولیه VAR ایرانی ، در حد ابتدایی!

آزمایش اولیه VAR ایرانی

امروز در استادیوم دستگردی،شرکتی ایرانی که محصول خود را برای استفاده در مسابقات لیگ برتر به کمیته داوران معرفی نموده تست کرد.در این برنامه علیرضا فغانی هم حاضر بود.

فغانی در پاسخ به این سوال ما که شرایط برای حضور VAR با آنالیز هایی که داشته و با توجه به تجربیاتش از جام جهانی، فراهم است یا خیر، شرح داد: خب با توجه به مشکلاتی که این روزها داریم، نمی توانیم سیستمی که در جام جهانی مورد استفاده قرار می گرفت را وارد کنیم، ولی این سیستم در حد ابتدایی می تواند به فوتبال ایران یاری کند.

داور رده بندی جام جهانی در مورد تفاوت سطح دو سیستم هم گفت:از نظر فنی باید بگویم این سیستم اختلاف زیادی با سیستمی که در جام جهانی استفاده شد، دارد. خب امروز افراد مختلفی از فدارسیون و سازمان لیگ حضور داشتند و به بنده هم گفتند که حضور پیدا کنم و من هم نظراتی که داشتم را انتقال دادم.

سعید فتاحی مسوول مسابقات سازمان لیگ هم که در این برنامه حضور داشت،گفت:در حال حاضر چند شرکت برای فراهم کردن شرایط استفاده از این سیستم که در میان آنها شرکت های خارجی هم وجود دارند، طرح خود را ارائه نموده اند و ما هم هر کدام که بهتر باشد، انتخاب می کنیم.همچنین قرار است یکی از شرکت ها دوربین های خود را بیاورد تا دوباره این سیستم را آزمایش کنیم.

فتاحی که خودش داوری نموده در پاسخ به این سوال که ارزیابی های اجرا شده روی این سیستم چگونه بوده، گفت: خب نقص هایی در استفاده از سیستم وجود دارد ولی در مجموع بد هم نبود.ما کوشش می کنیم، تا رفته رفته شرایط برای استفاده از این تکنولوژی را فراهم کنیم. قرار شده در یک بازی دوستانه بیشتر در مورد نقص های سیستم اطلاع پیدا کنیم و سپس نسبت به برطرف آنها اقدام کنیم.

3-300

منبع: ایران ورزشی

به "آزمایش اولیه VAR ایرانی ، در حد ابتدایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش اولیه VAR ایرانی ، در حد ابتدایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید