از گوشی شیائومی پوکوفون F2 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش وبلاگ لوئیس، هنوز چند ماهی تا معرفی گوشی پوکوفون F2 فاصله داریم و به همین خاطر هنوز اطلاعات زیادی در خصوص این گوشی هیجان انگیز منتشر نشده است. با این حال، در این مطلب می خواهیم انتظاراتمان را از این گوشی مطرح کنیم به این امید که از نسل قبلی خود جذابیت بیشتری داشته باشد.

از گوشی شیائومی پوکوفون F2 چه انتظاراتی داریم؟

قبل از آغاز کار، باید خاطرنشان کنیم که ما خواهان بهره گیری این گوشی از دوربین سه گانه، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، سیستم تشخیص چهره سه بعدی و دیگر مشخصه های پر زرق وبرق گوشی های پرچم دار نیستیم. مهم ترین نکته قوت پوکوفون F1، قیمت بسیار پایین نسبت به امکاناتش است و به همین خاطر نسل جدید این گوشی باید دنباله رو همین رویکرد باشد. در نتیجه، ما فقط به دنبال بهبودهای جزئی هستیم تا قیمت آن ترجیحاً افزایش پیدا نکند یا در نهایت کمی بالاتر برود.

طراحی بهتر

پوکوفون F1 با توجه به بهره گیری از بدنه پلاستیکی، طراحی چندان جذابی ندارد. همچنین در بخش فوقانی نمایشگر بریدگی بزرگی وجود دارد و در مقایسه با گوشی هایی مانند آنر پلی و وان پلاس 6T، نمایشگر این گوشی از حاشیه های ضخیمی بهره می برد. با توجه به این موضوع، امیدواریم شیائومی برای طراحی پوکوفون F2 به این موارد توجه داشته باشد.

اول از هر چیزی امیدواریم نسل جدید این گوشی به جای بدنه پلاستیکی، مجهز به بدنه فلزی یا شیشه ای باشد. اگرچه هر کدام از این ها دارای مزایا و معایبی هستند، ولی روی هم رفته ظاهر گوشی را جذاب تر می نمایند. انتخاب هرکدام از آن ها هم به این موضوع بستگی دارد که کدام یک ارزان تر تمام می گردد.

با توجه به اینکه بسیاری از گوشی ها به بهره گیری از بریدگی نمایشگر قطره ای شکل روی آورده اند، امیدواریم نسل جدید پوکوفون هم چنین رویکردی را اتخاذ کند. این نوع بریدگی نمایشگر اختلال کمتری در تجربه کاربری ایجاد می نماید و فضای بیشتری در اختیار آیکون نوتیفیکیشن ها قرار می دهد. همچنین کاهش حاشیه پایینی نمایشگر هم باعث می گردد این گوشی ظاهر مدرن تری پیدا کند.

پنل پشتی نسل اول این گوشی هم چندان قابل توجه نیست. در این پنل، دوربین دوگانه به صورت عمودی چیده شده و در پایین آن حسگر اثر انگشت واقع شده است. اگرچه این پنل زشت نیست، اما ظاهر مدرنی هم ندارد. پنل پشتی پوکوفون F2 بهتر است ساده و مینیمالیستی باشد و از المان های طراحی شاخصی بهره ببرد. به عنوان مثال می توانیم به میت 10 پرو اشاره کنیم که یک نوار افقی با بافت متفاوت دوربین های اصلی را احاطه نموده بود و ضمناً نباید بدنه شیشه ای پیکسل 3 که به دو قسمت تقسیم شده بود را از قلم بیندازیم.

چیپ NFC

اگرچه در بسیاری از کشورها همچنان از مشخصه NFC استفاده نمی گردد اما در کشورهای پیشرفته این قابلیت هواداران زیادی دارد. بیشتر پرچم داران، تعداد زیادی از گوشی های میان رده و حتی بعضی از گوشی های پایین رده از این قابلیت پشتیبانی می نمایند. متأسفانه شیائومی چیپ NFC را در پوکوفون F1 قرار نداد و به همین خاطر امیدواریم نسل جدید این گوشی از این قابلیت بهره ببرد.

چیپ NFC به کاربران اجازه می دهد که به وسیله سرویس هایی مانند Google Pay، Apple Pay و Samsung Pay پول مربوط به خریدهای موردنظر را به وسیله گوشی خود پرداخت نمایند. در سال ها اخیر محبوبیت این روش پرداخت افزایش یافته و روزبه روز کشورهای بیشتری از این قابلیت پشتیبانی می نمایند.

البته قابلیت های NFC محدود به بخش پرداخت نیست و با استفاده از آن می توانید انواع و اقسام محتواها را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی با یک ضربه ساده تمام تنظیمات گوشی خود را در اختیار دوستانتان قرار بدهید. ضمناً باید خاطرنشان کنیم که چیپ های NFC بسیار ارزان قیمت هستند و کمتر از 1 دلار قیمت دارند. به همین خاطر تعبیه آن ها در گوشی موردنظر هزینه سخت افزاری برای شیائومی ندارد ولی در عین حال قابلیت های آن را افزایش می دهد.

مروری بر مشهورترین گوشی های شیائومی

بهبود تجربه نرم افزاری

پوکوفون F1 به صورت پیش فرض از اندروید 8.1 اوریو مجهز به MIUI و پوکو لانچر بهره می برد. اگرچه رابط کاربری شیائومی ویژگی های قابل توجهی دارد، ولی تعداد زیادی اپلیکیشن پیش فرض در آن تعبیه شده که بیشتر کاربران معمولاً به آن ها احتیاج چندانی ندارند. با توجه به این موضوع، امیدواریم پوکوفون F2 به پروژه اندروید وان ملحق گردد و از نسخه خالص اندروید بهره ببرد. این موضوع باعث می گردد کاربران تجربه نرم افزاری ساده تر و روان تری داشته باشند. ضمناً با عضویت در پروژه اندروید وان، کاربران می دانند که تا دو سال نسخه جدید اندروید و تا 3 سال آپدیت های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

عدم تغییر ویژگی های پرطرفدار

شیائومی برای پوکوفون F2 باید ضعف های نسل قبلی را تا حدی رفع کند ولی از طرفی دیگر، نباید به ویژگی های قابل توجه دست بزند و آن ها را تغییر دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های نسل نخست این گوشی، بهره گیری آن از باتری حجیم 4000 میلی آمپر ساعتی است که آن را هم رده گوشی های گران قیمتی مانند گلکسی نوت 9 و هواوی P20 پرو قرار می دهد. ضمناً نباید وجود جک هدفون را فراموش کنیم که اگرچه بسیاری از گوشی ها آن را حذف نموده اند، ولی هنوز هم در بین بسیاری از کاربران هواداران زیادی دارد.

همچنین نباید پشتیبانی از کارت حافظه microSD را فراموش کنیم که به کاربران اجازه می دهد حافظه داخلی آن را 256 گیگابایت افزایش دهند و به لطف بهره گیری از پوشش نانو، این گوشی تا حد کمی در مقابل نفوذ آب مقاومت می نماید و البته با توجه به مبلغ این گوشی، نباید انتظار پشتیبانی از استاندارد IP را داشته باشیم.

در نهایت امیدواریم این گوشی مجهز به جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 باشد و مانند نسل قبلی از 6 یا 8 گیگابایت حافظه بهره ببرد. این گوشی مانند گجت های شیائومی می میکس 3 و نسخه مک لارن وان پلاس 6T به 10 گیگابایت حافظه رم احتیاجی ندارد زیرا این مقدار رم در حال حاضر فایده چندانی ندارد و ضمناً قیمت این گوشی را هم افزایش می دهد.

و در نهایت، باید به قیمت این گوشی اشاره کنیم. مهم ترین دلیل موفقیت پوکوفون F1، ارائه مشخصه های رده بالا با قیمت عالی بود و امیدواریم در خصوص این گوشی هم شاهد تکرار این موضوع باشیم. اگر شیائومی بعضی از موارد ذکر شده در این مطلب را عملی کند، احتمالاً بسیاری از کاربران با افزایش اندک قیمت مسئله ای نخواهند داشت؛ فقط امیدواریم شرکت شیائومی در این زمینه زیاده روی نکند.

شما در خصوص پوکوفون F2 چه فکر می کنید؟ آیا به نظر شما این گوشی می تواند موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند؟

5 حقیقت جالب در خصوص برند شیائومی که نمی دانستید

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "از گوشی شیائومی پوکوفون F2 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گوشی شیائومی پوکوفون F2 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید