اعتراض فعالان حقوق حیوانات؛ ایلان ماسک میمونها را شکنجه نموده است

به گزارش وبلاگ لوئیس، حامیان حقوق حیوانات ادعا نموده اند، میمون هایی که ایلان ماسک فناوری تراشه مغزی شرکت نورا خود را بر روی آنها آزمایش کرد شکنجه شده اند.

اعتراض فعالان حقوق حیوانات؛ ایلان ماسک میمونها را شکنجه نموده است

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از دیلی میل، این شرکت بیوتکنولوژی در حال توسعه رابط مغزی رایانه ای است و ادعا می نماید که روزی می توان انسان ها را فوق هوشمند کرد و توانایی راه رفتن را به افراد فلج بازگرداند.

با این حال کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (PCRM) ادعا می نمایند که در سال های 2017 تا 2020، میمون های آزمایشگاهی که متعلق به شرکت نورا بودند تحت آزمایشاتی قرار گرفتند که در حد شکنجه بوده است و شواهدی از بثورات پوستی، خودزنی و خونریزی مغزی در اسناد آنالیز شده، مشاهده شده است.

در این آزمایش ها که طی همکاری میان دانشگاه کالیفرنیا دیویس(UC Davis) و نورا اجرا شده است 23 میمون شرکت داشتند که 15 مورد از آنها در نتیجه عوارض آزمایش یا نگهداری نامناسب جان خود را از دست دادند یا مورد اتانازی قرار گرفتند.

این کمیته شکایتی را علیه دانشگاه کالیفرنیا دیویس به وزارت کشاورزی ایلات متحده آمریکا تسلیم و ادعا کرد که این میمون ها در نتیجه نگهداری نامناسب و آزمایش های تهاجمی قرار دادن ایمپلنت در سر مورد آزار زیادی دیده اند.

دانشگاه کالیفرنیا دیویس که در سال 2020 همکاری اش را با نورا به اتمام رساند می گوید که در طول آزمایش ها دستورالعمل های تحقیقاتی را به طور کامل آنالیز و تایید نموده است.

سخنگوی این دانشگاه به دیلی میل گفت که کارکنان آن مراقبت های دامپزشکی از جمله نظارت شبانه روزی بر حیوانات را انجام داده اند و هرگونه حادثه ای را به کمیته مراقبت و استفاده از حیوانات(IACUC) گزارش داده اند تا در صورت احتیاج تغییراتی در دستورالعمل ها و آموزش ها اعمال گردد.

این شکایت از سوابق به دست آمده به وسیله کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه که شامل 600 صفحه از اسناد دامپزشکی و گزارش های کالبدشکافی است، نشات می گیرد.

این 23 میمون به وسیله نورا مورد آزمایش قرار می گرفتند اما تا سال 2020 در تاسیسات مطالعات پستانداران دانشگاه کالیفرنیا دیویس نگهداری می شدند. دانشگاه کالیفرنیا دیویس برای انجام این آزمایش طی سال های 2017 تا 2020 از نورا 1.4 میلیون دلار دریافت کرد.

کمیته پزشکی پس از به وجود آمدن شک و شبهه هایی در خصوص اینکه پریمات ها قادر به کنترل رایانه با مغز خود هستند، به آنالیز این موضوع پرداخت.

سال گذشته یک ویدیو به وسیله شرکت نورا منتشر شد که نشان می داد یک میمون به نام پاگر(Pager) نسخه ای کلاسیک از بازی پونگ را با استفاده از ایمپلنت نورا بازی می نماید و تنها با فکر کردن بازی را راهنمایی می نماید.

در این شکایت، حامیان حقوق حیوانات دانشگاه کالیفرنیا دیویس را در 9 مورد ناقض حقوق حیوانات می دانند از جمله آن ها قانونی مبنی بر به حداقل رساندن درد و ناراحتی برای حیوانات هنگام مراقبت از آن ها است.

به گفته این گروه: بسیاری از میمون ها آزار شدیدی را در نتیجه آزمایش های به شدت تهاجمی و مراقبت نامناسب تجربه کردند. این ایمپلنت و سخت افزارهای مرتبط با آن ها که پس از ایجاد حفره ای در جمجمه در مغز قرار داده می شوند، باعث ایجاد عفونت های مکرر در حیوانات شده و به طور قابل توجهی سلامت آن ها و درستی تحقیقات را به خطر انداخته است.

نمونه های متعددی از آسیب به میمون ها از جمله یک مورد که انگشتان دست و پایش را از دست داده بود که به نظر می رسد در نتیجه خودزنی یا آسیب دیگری باشد، مشاهده شد.

در خصوصی دیگر، یک میمون که حفره ای در سر آن ایجاد شده بود دچار عفونت خونی پوست شده بود که مجبور به اتانازی آن شدند. در نمونه ای دیگر که این گروه ارائه کردند یک میمون ماده که تراشه درون مغز آن قرار گرفته بود دچار عوارضی چون استفراغ ومشکل تنفسی شد که معین شد که ناشی از سکته مغزی است.

سال گذشته ایلان ماسک اعلام نمود که امیدوار است نورا به زودی آزمایش های بالینی خود را روی انسان ها شروع کند.

46

منبع: خبرآنلاین

به "اعتراض فعالان حقوق حیوانات؛ ایلان ماسک میمونها را شکنجه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض فعالان حقوق حیوانات؛ ایلان ماسک میمونها را شکنجه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید