افرادی که نامشان زیاد شنیده اید، اما هرگز ندیده اید

به گزارش وبلاگ لوئیس، خبرنگاران: نام بسیاری از طراحان مُد کاملا مشهور است. حتی بعضی از ما چیز هایی را پوشیده ایم که آن ها فراوری نموده اند یا عطر هایی را با نام خانوادگی آن ها خریده ایم. اما افراد بسیار کمی هستند که اگر این طراحان افسانه ای را ببینند، می شناسند، چون آن ها به ندرت در مجلات یا تلویزیون ظاهر می شوند. در این مطلب عکس کسانی را می بینید که نامشان را روی برچسب چیز های گران قیمت زیاد دیده اید.

افرادی که نامشان زیاد شنیده اید، اما هرگز ندیده اید

دولچه و گابانا - دومنیکو دولچه و استفانو گابانا

در سال 1985، دومنیکو دولچه و استفانو گابانا خانه مد ایتالیایی دولچه و گابانا را تاسیس کردند. آن ها در اوایل دهه 1980 با یکدیگر آشنا شدند، یعنی زمانی که دومنیکو در آتلیه استفانو کار می کرد.

اولین مجموعه آن ها موفقیت تجاری مورد انتظارشان را به دنبال نداشت و حتی آن ها قصد داشتند کسب و کار خود را تعطیل نمایند. تا اینکه خانواده دولچه توانستند پولی که برای ادامه کارشان احتیاج داشتند را به آن ها بدهند.

فندی - سیلویا ونتورینی فندی

سیلویا نوه بنیانگذار برند فندی است. او بود که محصول نمادین برند فندی را در سال 1997 طراحی کرد: کیف باگت که قرار بود مثل باگت فرانسوی زیر بغل حمل گردد. در حال حاضر سیلویا وینتورینی فندی مدیر خلاق لوازم جانبی و پوشاک آقایان در کمپانی فندی است.

آرمانی - جورجو آرمانی

طراح مد، جورجو آرمانی یکی از ثروتمندترین مردان ایتالیاست. او در شهر ایتالیایی پیاچنزا متولد شد، اما اصالت ارمنی دارد. آرمانی فعالیت خود را به عنوان دستیار طراح مد نینو سروتی در سال 1974 آغاز کرد و با نام خودش مجموعه ای ارائه داد. خبر زیادی درباره زندگی این طراح در دسترس نیست، به گفته خواهرش، او شخصیت بسیار بسته ای دارد و تقریبا هیچ دوست نزدیکی ندارد.

تام فورد - تام فورد

تام فورد مبتکر جهانی مد است. ذهن باز او مورد توجه مردم و همکارانش قرار گرفته است. مثلا، در سال 1996، شورای طراحان مد آمریکا از تام فورد به عنوان طراح سال نام برد.

اما تام فورد نه تنها طراح، بلکه کارگردان هم است. او حرفه مد را در دهه 1980 و فیلمبرداری را در سال 2008 آغاز کرد. فورد علاقه خود به فیلم را این گونه شرح می دهد: او نگران است که فقط چند لباس در موزه ها به جا بگذارد، اما زمان کافی برای زندگی واقعی نداشته باشد.

پاتریزیا په په - پاتریزیا بمبی

پاتریزیا و شوهرش در سال 1993 تصمیم گرفتند برند پوشاک خود را راه اندازی نمایند. آن ها می خواستند یک سبک شیک و زیبا را با لباس راحتی روزمره ترکیب نمایند. بنابراین، اکنون 26 سال است که مجموعه پوشاک کاملا منحصربه فردی فراوری می نماید که نه تنها در میان زنان ایتالیایی، بلکه در تمام جهان هوادار دارد.

بولگاری - نیکولا بولگاری

نیکولا و برادرش پائولو بولگاری نوه های سوتیریوس وولگاریس، بنبانگذار برند بولگاری هستند. خانواده بولگاری مالک 52درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند. نیکولا در رم زندگی می نماید، شش فرزند دارد و عاشق خودرو های قدیمی است.

کارولینا هررا - کارولینا هررا (Carolina Herrera)

طراح آمریکایی، کارولینا هررا در کاراکاس در ونزوئلا به جهان آمد. او در دهه 1970 به عنوان یکی از شیک ترین زنان جهان شناخته شد. هررا شرکت خود را در سال 1980 تاسیس کرد. او لباس های ژاکلین کندی را در 12 سال آخر عمرش طراحی کرد. در سال 1987، اولین عطر کارولینا هررا با موفقیت منتشر شد.

گری وبر - گرهارد وبر (Gerhard Weber)

برند گری وبر از شرکت کوچک Hatex KG آغاز شد که پوشاک زنانه فراوری می کرد. مالکان آن گرهارد وبر و اودو هاردیک بودند. وبر جوان در یک خانواده کارگر به جهان آمده و تحصیلاتش در زمینه فروش منسوجات بود. شرکت Hatex KG در سال 1973 تاسیس شد و 13 سال بعد، نامش به گری وبر تغییر کرد. در سال 2001، پسر گرهارد کار در شرکت را آغاز کرد.

ورساچه - دوناتلا ورساچه

خانه مد ورساچه در سال 1978 توسط جانی ورساچه افتتاح شد. بعد از مرگ غم انگیز او، خواهرش دوناتلا، شخصیت کلیدی و طراح اصلی این کمپانی شد. مجموعه های دوناتلا با برادرش فرق دارند، اما این زن ایتالیایی پرانرژی می گوید: مجموعه های من بازخورد بدی داشتند، اما همواره می دانستم که نمی توانم مثل جانی کار کنم. برای ماندن در بازار، شما مجبورید به دنبال چیز های تازه بگردید. پوشاک دوناتلا زنانه تر و راحت تر هستند.

نارسیسو رودریگز، نارسیسو رودریگز (Narciso Rodriguez)

نارسیسو رودریگز در آمریکا به جهان آمد، اما والدینش کوبایی بودند. هر دوی آن ها مخالف ورود پسرشان به جهانی مد بودند. اما نارسیسو وارد مدرسه طراحی در نیویورک شد، سپس با کلوین کلاین همکاری کرد و در سال 1997 کمپانی خودش را راه انداخت.

ورا وانگ - ورا وانگ (Vera Wang)

این طراح آمریکایی لباس عروس، قبلا یک اسکیت باز حرفه ای بوده است. سلبریتی ها دوست دارند در لباس عروس های او ازدواج نمایند. علاوه بر این، ورا پیراهن هایی برای مسابقات و نمایشگاه ها و همچنین اسکیت بازها طراحی می نماید. این طراح مد در نیویورک به جهان آمده، اما اصالت چینی دارد. حرفه او در مد لباس عروس از زمان ازدواج خودش آغاز شد که تصمیم گرفت لباس عروسش را خودش بدوزد.

والنتینو - والنتینو گاراوانی (Valentino Garavani)

والنتینو از وقتی که یاد گرفت مداد دستش بگیرد، آغاز به طراحی کرد. و وقتی فهمید واقعا این کار را دوست دارد، تصمیم گرفت طراح مد گردد و خیلی زود وارد آموزشگاه هنر میلان شد. لباس های والنتینو سمبل زنانگی و زندگی لاکچری هستند. الیزابت تیلور، ژاکلین کندی، کورتنی کاکس و جنیفر لوپز در لباس هایی ازدواج کردند که او طراحی نموده بود. در سال 2007، این طراح بعد از ارائه آخرین مجموعه خود، جهانی مد را کنار گذاشت.

تروساردی - توماسو تروساردی (Tomaso Trussardi)

توماسو در حال حاضر، رئیس کمپانی خانوادگی تروساردی است. او با بازیگر ایتالیایی-سوئیسی میشل هانزیکر ازدواج نموده و دو فرزند دارند.

منبع: brightside

منبع: برترین ها

به "افرادی که نامشان زیاد شنیده اید، اما هرگز ندیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افرادی که نامشان زیاد شنیده اید، اما هرگز ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید