افزایش حجم فرونشست ها در مشهد

به گزارش وبلاگ لوئیس، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون شهردار مشهد گفت: از نظر حجمی ابعاد فرونشست ها در مشهد نسبت به سال گذشته بیشتر شده اما از نظر تعداد چنین نیست. در اولین فرصت نسبت به ترمیم این فرونشست ها اقدام خواهد شد.

افزایش حجم فرونشست ها در مشهد

خلیل الله کاظمی در گفت وگو با وبلاگ لوئیس اظهار کرد: دلایل مختلفی برای ایجاد فرونشست در یک خیابان وجود دارد؛ مثلا فرونشست در چهاراه دانش که اخیرا رخ داد، به دلیل نشتی که در لوله آب تامین نماینده حرم مطهر و خیابان امام رضا(ع) ایجاد شده بود، به وجود آمد.

وی افزود: دلیل این فرونشست ها به فرسودگی تاسیسات شهری بازمی گردد که عامل اصلی است. شاید واقعا برطرف این مشکل نه تنها در مشهد بلکه در دیگر شهرها هم مربوط به موضوع تونل انرژی است. تونل انرژی یعنی جایی که کلیه دستگاه های خدماتی در این تونل ها یا محل های مخصوصی که تعبیه شده، مستقر می گردد.

کاظمی بیان کرد: یکی از مسائلی که به دلیل نبود تونل های انرژی وجود دارد، این است که هر زمانی که پروژه ای تعریف می گردد، با حجم زیادی از معارضان از سوی شرکت هایی همچون گاز، مخابرات، آب، برق و... روبرو می شویم که هر کدام به طریقی در ارائه خدمات خود کوتاهی و اجرای پروژه را با مسائل و سختی هایی روبرو می نمایند.

وی افزود: یکی از تونل های انرژی در منطقه ثامن و دیگری در محدوه میدان شهدا واقع شده است. شهرداری در اجرای این تونل ها ورود کرد ولی به این دلیل که سازوکار قانونی نگهداری های تونل و هزینه هایی همچون آب، برق و گاز تعیین نبود، عملا نه در مشهد حتی در دیگر شهرها آنچنان استقبالی از این پروژه نشد و متاسفانه به نتیجه خوبی نرسید. باید توجه داشت حجم شبکه های خدمات رسان در سطح شهر بسیار گسترده است که باید به نوعی پیاده سازی و اجرای آن را مدیریت کرد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد اظهار کرد: شاید عدم رسیدگی به فرسودگی ها در تاسیسات خدماتی در سطح شهر ناشی از این باشد که با توجه به کمبود اعتبارات، دستگاه ها ترجیح می دهند پروژه های مربوط به توسعه و برطرف نیازهای شهر در آینده را در اولویت قرار می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش حجم فرونشست ها در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حجم فرونشست ها در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید