دیدار مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با فرماندار شاهرود

به گزارش وبلاگ لوئیس، فرماندار شاهرود گفت: شیخ ابوالحسن خرقانی با این جمله معروف که هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد در دوره خود، پیش قراول حقوق شهروندی بوده است.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با فرماندار شاهرود

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، محمد کرم محمدی فرماندار شاهرود امروز چهارشنبه 10 مرداد 97 در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان افزود: این جمله بیانگر حقوق شهروندی و تکریم کرامت انسانی است.

او خواستار حفظ شان گردشگری مجموعه خرقان شد و گفت: مجموعه های خرقان و بسطام از جمله نقاط گردشگری استان هستند که روزانه گردشگر دارند.

کرم محمدی از فعالیت های اجرا شده برای ترویج گردشگری در مناطق قلعه بالا، رضا آباد و کلاته خیج شاهرود قدردانی کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان شاهرود، گفت: بخش مهمی از ظرفیت های گردشگری استان سمنان در شهرستان شاهرود واقع شده است.

محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان1400 مقصدی تازه برای سفر به عنوان شعار استان سمنان در حوزه گردشگری هدف گذاری شده است، ابراز امیدواری کرد: این استان تا سال های آینده بتواند سهم بیشتری در گردشگری کشور داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه گردشگری نقش مهمی در توسعه استان سمنان و شهرستان شاهرود دارد، گفت: بخش مهمی از ظرفیت های سرمایه گذاری، صنایع دستی و واحدهای اقامتی استان در شاهرود واقع شده است.

رحمان فرمانی، مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه شاهرود دارای ظرفیت های بالا در حوزه گردشگری است، گفت: این شهرستان دارای هفت مرکز اقامتی، 24 اقامتگاه بوم گردی و 9 دفتر خدمات مسافرتی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با اشاره به ظرفیت های تاریخی شاهرود، گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و جنگل های هیرکانی که جنگل ابر نیز بخشی از این جنگل هاست، در دستور کار است.

مصطفی یغمائیان با بیان اینکه قرارداد طرح مطالعه بافت شاهرود منعقد شده است، افزود: بر اساس این طرح، پس از تعیین ضوابط برای محدوده بافت، در حوزه بافت فعالیت می شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: یک هزار و 700 هنرمند صنایع دستی در 42 رشته صنایع دستی در شاهرود در حال فعالیت هستند.

همایون جورابلو با بیان اینکه مهم ترین برند صنایع دستی شاهرود، سفال و سرامیک است، افزود: ایجاد بازارچه های دائمی عرضه و فروش صنایع دستی، از مهم ترین برنامه های در دست اجرا برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.

شیخ ابوالحسن علی بن جعفر بن سلمان خرقانی یا علی بن احمد عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری از چهره های بسیار درخشان عرفان ایرانی است که در آزاد اندیشی و مردم گرایی جهانی و وسعت نظر انسانی و تفکر والای عرفانی ممتاز و کم نظیر است.

گفتار و کردار این عارف ایرانی که در نیمۀ دوم قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری در خرقان شاهرود می زیسته، در طی گذشت نزدیک به یک هزار سال همواره مورد توجه، مطالعه و سرمشق عارفان، شاعران، متفکران و محققان بوده است.

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در روستای قلعه نو خرقان در 24 کیلومتری شمال شاهرود واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با فرماندار شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با فرماندار شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید