قدردانی چین بابت انتقادهای روسیه از افترازنی های واشنگتن علیه پکن

به گزارش وبلاگ لوئیس، وزیر امور خارجه چین گفت، کشورش از نقدها روسیه از افترازنی و شایعات ساختگی که آمریکا و کشورهای غربی با هدف آسیب وارد کردن به جمهوری خلق چین اشاعه داده اند شدیدا قدردانی می نماید.

قدردانی چین بابت انتقادهای روسیه از افترازنی های واشنگتن علیه پکن

به نقل از پایگاه تله تریدر، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جریان گفت وگویی تلفنی با سرگئی لاروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه در پاسخ به استفاده غرب از به اصطلاح مسائل حقوق بشری برای دست زدن به حمله با افترازنی و مداخله فاحش در امور داخلی چین عدالت را در موقعیت های چندجانبه و بین المللی اجرا و و موضع مشروع چین حمایت نموده است.

او تاکید نمود که دو کشور باید همکاری خود را در زمینه به رسمیت شناختن دو جنبه گواهی های بین المللی سلامت مسافر گسترش دهند.

وانگ یی گفت، دو طرف باید به طور کامل به اجرای اتفاق نظر مهم حاصل شده از سوی سران دولت های دو کشور و پیشبرد همکاری در حوزه های متعدد در دوره پسا همه گیری بپردازند و از دوستی سنتی و اعتماد سیاسی سطح بالا نتیجه بگیرند و با همکاری یکدیگر یک الگوی خوب در زمینه روابط کشورهای عظیم ایجاد نمایند.

وانگ یی توضیح داد، دو طرف ضروری است که هر چه بیشتر به گسترش و همکاری های فنی و حرفه ای در زمینه کنترل و جلوگیری از همه گیری، تقویت همکاری در زمینه استانداردهای واحد آزمایش گیری، اشتراک داده، تحقیقات علمی مشترک، جلوگیری از همه گیری و کنترل در مرز و به رسمیت شناختن گواهی های سلامت ویژه سفر پرداخته و به طور مشترک به چالش های دوران پساهمه گیری رسیدگی نمایند.

وانگ یی بیان نمود، شراکت راهبردی جامع مبتنی بر هماهنگی چین-روسیه در دوران جدید مناسب همه شرایط بوده و از آزمون های متعدد در صحنه بین المللی سربلند بیرون آمده است. چین و روسیه به طور خاص همیشه از یکدیگر در زمینه مسائل مرتبط با منافع اساسی یکدیگر حمایت نموده اند.

وانگ یی خواهان آن شد که دو کشور به حفظ قدرتمند نظام بین المللی با موضوع سازمان ملل، نظم بین المللی مبتنی بر قوانین بین المللی، عدالت و انصاف بین المللی و صلح و ثبات جهانی بپردازند.

لاوروف نیز گفت، شراکت راهبردی جامع مبتنی بر همکاری بین این دو کشور در دوران جدید توسعه قدرتمندی یافته و نتایجی ثمربخش کسب نموده است. او بیان نمود، روسیه آماده حفظ هماهنگی راهبردی نزدیک با چین در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی، حمایت قاطع دو کشور از یکدیگر در زمینه مسائل مرتبط با منافع اساسی آنها، مخالفت قاطع با فزونی جویی، دفاع قاطع از چند جانبه گرایی و حفاظت مشترک از صلح و ثبات جهانی و انصاف و عدالت بین المللی است.

وی اضافه نمود، روسیه امیدوار به تقویت همکاری با چین درزمینه مبارزه با همه گیری کووید-19، بهبود رویه های مجوز گمرکی، تسریع انتقال محموله های باری، ارتقای مشترک فعالیت ایمن و موثر بنادر و حمایت فعال از بازیابی مالی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "قدردانی چین بابت انتقادهای روسیه از افترازنی های واشنگتن علیه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی چین بابت انتقادهای روسیه از افترازنی های واشنگتن علیه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید