محدودیت در تأمین مواد اولیه سد راه صنعت

به گزارش وبلاگ لوئیس، استاندار البرز گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در سراسر کشور از جمله البرز با برخی مسائل از جمله برگشت سرمایه و تامین منابع مالی روبرو هستند که حل آنها به تعامل و همدلی دولت با بخش خصوصی احتیاج دارد.

محدودیت در تأمین مواد اولیه سد راه صنعت

به گزارش خبرنگار وبلاگ لوئیس، محمد علی نجفی در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های فراوریی صنایع کوچک و متوسط استان البرز اظهار کرد: این نمایشگاه صرفاً با هدف معرفی واحدهای فراوریی و صنعتی صادراتی استان برگزار نشده و در بخش های جانبی آن شاهد حضور هیئت های خارجی و همچنین برگزاری همایش های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک اگر با محدودیت فضا روبرو نبودیم، تعداد غرفه های این نمایشگاه از 100 مورد بیشتر می شد ولی با زیرساخت های موجود، امکان پذیرش بیش از 100 واحد فراوریی و صنعتی صادراتی وجود نداشت. واحدهای شرکت کننده در این نمایشگاه عمدتاً صادر کننده هستند یا حضور فعالی در بخش فراوری کشور دارند.

وی شرح داد: خوشبختانه استارتاپ ها و فن بازارها حضور فعالی در این نمایشگاه دارند و این حضور زمینه کارآفرینی را در استان فراهم می نماید.

این مسئول اضافه کرد: محدودیت برای تامین مواد اولیه یکی دیگر از موانع واحدهای فراوریی و صنعتی برای به فعالیت رساندن ظرفیت هایشان است که باید با برنامه ریزی مدون در مسیر برطرف این مشکل گام برداشت. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناسایی مسائل واحدهای فراوریی و صنعتی استان است و امید است بعد از این بازه چهار روزه مسیر فعالیت واحدهای کوچک و متوسط صنعتی استان هموارتر گردد.

عزیزالله قربانی، معاون پشتیبانی شرکت شهرک های صنعتی ایران نیز گفت: شرکت شهرک های صنعتی بخشی از هزینه شرکت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در نمایشگاه های خارجی را تقبل می نماید. این نمایشگاه ها انعکاس دهنده بخشی از توانمندی های واحدهای فراوریی و صنعتی استان های مختلف هستند.

وی با اشاره به بخشی از اهداف شرکت شهرک های صنعتی کشور ادامه داد: یکی از اهداف اصلی شرکت شهرک های صنعتی کشور حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که نقش به سزایی در فراوری، اشتغالزایی وتوسعه اقتصادی کشور دارند.

وی شرح داد: واحدهای صنعتی و فراوریی صادرات محور می توانند در زمینه ارزآوری و خروج از تنگناهای اقتصادی کشور موثر واقع شوند. یکی از برنامه های محوری شرکت شهرک های صنعتی حمایت از واحدهای صادرات محور است و در این خصوص با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نشست هایی برگزار کردیم که نتایج مثبتی داشته است.

وی اظهار کرد: فضاهایی در کشورهای منطقه برای حضور واحدهای صنعتی و فراوریی کشور فراهم شده و واحدها می توانند در این فضاها بخشی از توانمندی های خود را به نمایش بگذارند. بدون شک شرکت در نمایشگاه های خارجی نقش به سزایی در ایجاد روابط حسنه بین ایران و سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محدودیت در تأمین مواد اولیه سد راه صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت در تأمین مواد اولیه سد راه صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید