هاشم زایی: باید از قضات مستقل و متخصص در دادگاه های مفسدان اقتصادی استفاده گردد

به گزارش وبلاگ لوئیس، یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: برگزاری دادگاه های مفسدان اقتصادی با بهره گیری از تحقیق و تفحص های بایگانی گردیده به عنوان زیرساخت اطلاعات و بهره گیری از قضات مستقل و متخصص می تواند نقش موثری در بازار داشته باشد.

هاشم زایی: باید از قضات مستقل و متخصص در دادگاه های مفسدان اقتصادی استفاده گردد

عبدالرضا هاشم زایی در گفت وگو با وبلاگ لوئیس، در خصوص تاثیر برگزاری دادگاههای مفسدان اقتصادی بیان نمود: ما برگزاری این دادگاهها را 40 سال است که طی کردیم. اگر این دادگاهها و محاکمات به صورت شفاف برگزار گردد و از تحقیق و تفحص هایی که در این 40 سال بایگانی گردیده است به عنوان زیر ساخت اولیه اطلاعات استفاده گردد و قضات مستقل و متخصص این دادگاهها را برگزار نمایند در نهایت نتیجه بخش خواهد بود.

وی در ادامه بیان نمود: بنده با تجربه ای که در این سال ها دارم این دادگاه ها نهایتا به نتیجه مطلوب که ریشه کن کردن فساد است نرسیده است.

وی توضیح داد: مجلس نسبت به مبارزه با فساد حساسیت دارد و دولت هر لایحه ای که به مجلس ارائه دهد مجلس خارج از نوبت آنالیز خواهد نمود.

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: امیدوارم برگزاری این دادگاهها به شکل صحیح نقشی در کاهش سرعت فساد داشته باشند. در هر کشوری برخورد با پرونده های فساد 12 هزار میلیاردی کار ساده ای نیست. بنده اعتقاد دارم که در پشت این پرونده ها یک مافیا شکل گرفته است و برخورد با مافیا نیز به سادگی امکان پذیر نیست. امیدوارم پشت پرده این مفاسد برای مردم آشکار گردد و با مفسدین نیز برخورد گردد.

هاشم زایی در خاتمه گفت: من اعتقادم بر این است که دادگاهها باید به طور علنی برگزار گردد و نه به صورت گزینشی. دادگاههای مهم باید از کانال های تلویزیونی پخش گردد که می تواند به جلب اعتماد مردم یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هاشم زایی: باید از قضات مستقل و متخصص در دادگاه های مفسدان اقتصادی استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشم زایی: باید از قضات مستقل و متخصص در دادگاه های مفسدان اقتصادی استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید