هیئت تحقیق مشترک ایران و افغانستان تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ لوئیس، وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که کابل و تهران بر روی تشکیل یک هیئت تحقیق مشترک توافق نموده اند.

هیئت تحقیق مشترک ایران و افغانستان تشکیل می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ لوئیس، وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای گفت که کابل و تهران بر روی تشکیل یک هیئت تحقیق مشترک توافق نموده اند.

گفته شده این هیئت تحقیق با هدف آنالیز چگونگی جان باختن شماری از شهروندان افغان در مرز با ایران خواهد بود و هدف از تحقیق، دستیابی به حقیقت و تأمین عدالت عنوان شده است.

وزارت خارجه افغانستان همچنین افزوده است که محمدهارون چخانسوری، معاون سیاسی این وزارت خانه با سفارت ایران در کابل و سفیر افغانستان در تهران با مقامات ایرانی در تماس بوده و قضیه را پیگیری می نمایند.

در این ارتباط گفته شده است که وزارت خارجه ایران شب گذشته در یک تماس تلفنی با سفیر افغانستان در تهران، برای انجام تحقیقات در خصوص کشته شدن شماری از مسافران افغان در مرز با ایران، اعلام آمادگی نموده است.

در خاتمه این بیانیه همچنین وزارت خارجه افغانستان با قدردانی از همکاری تهران، گفت که منتظر دریافت یادداشت رسمی ایران است تا در چارچوب آن یادداشت زمینه شروع فوری تحقیقات مشترک مساعد گردد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "هیئت تحقیق مشترک ایران و افغانستان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت تحقیق مشترک ایران و افغانستان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید