پوشیدنی مجذوب کننده هوآوی برای نابینایان

به گزارش وبلاگ لوئیس، از زمانی که هواوی به وسیله ایالات متحده تحریم شد، این شرکت تنوع محصولات خود را از گوشی های هوشمند به تجارت IoT (اینترنت اشیا) تغییر داده است. این شرکت به کسب و کار های دیگری مانند تلویزیون های هوشمند، ساعت های هوشمند و حتی خودرو های الکتریکی هوشمند نیز راه یافته است.

پوشیدنی مجذوب کننده هوآوی برای نابینایان

به گزارش وبلاگ لوئیس، هوآوی به تازگی در حال برنامه ریزی برای عرضه دستگاه هایی در دسته بندی محصولات تازه، مانند تجهیزات پزشکی می باشد. اخیراً یک پایگاه داده ثبت اختراع اعلام نموده که این شرکت در حال کار بر روی ابزار پوشیدنی است که به نابینایان یاری می نماید تا در زندگی روزمره خود راحت تر حرکت نمایند. هدف از این پتنت ارائه هدایت به افراد نابینا برای شناسایی موانع است. آن ها پس از پوشیدن این دستگاه نیازی به گرفتن دست به وسیله سایر افراد و یا دست گرفتن عصا ندارند.

این خبر به وسیله پایگاه ملی ثبت اختراع چین، QCC.com منتشرشده است. Huawei Technologies Company Limited پتنت فناوری پوشیدنی ناوبری کور را در 1 فوریه 2022 به ثبت رسانده است. حق اختراع تازه هوآوی نشان می دهد که این فناوری شامل یک جفت پوشیدنی است که به وسیله آن نابینایان می توانند محیط اطراف خود را بشناسند و در اطراف خود حرکت نمایند.

این فناوری مجهز به حسگر های اولتراسونیک خواهد بود. سنسور ها سیگنال های اولتراسونیک را در همه جهات منتشر می نمایند و پس از آن سیگنال ها به دستگاه منعکس می شوند، سپس دستگاه سیگنال ها را تفسیر نموده و موقعیت نسبی فرد نسبت به مانعی که در مقابلش قرار گرفته است را ترسیم می نماید. همه این داده ها به صورت بسیار مختصر به کاربر منتقل می گردد و با توجه به رابطه موقعیت نسبی و اطلاعات جهت گیری اول، افراد نابینا می توانند راحت تر حرکت نمایند.

درخصوص این محصول پوشیدنی هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است. این محصول می تواند یک ساعت هوشمند، عینک هوشمند و یا یک هدفون بی سیم باشد. با توجه به اینکه این محصول برای افراد نابینا طراحی شده است، به احتمال زیاد دستگاهی مجهز به بلندگو خواهد بود؛ بنابراین احتمال اینکه پتنت تازه هوآوی یک هدفون بی سیم باشد زیاد است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

به "پوشیدنی مجذوب کننده هوآوی برای نابینایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشیدنی مجذوب کننده هوآوی برای نابینایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید