چطور از فرودگاه اینچئون سئول به مرکز شهر برویم؟

به گزارش وبلاگ لوئیس، حمل و نقل فرودگاه اینچئون سئول | Incheon Airport Transportation

یکی از شهرهای مدرن جهان سئول، مرکز کشور کره جنوبی است. در این شهر می توانید سنت های شرقی و فرهنگ غنی شرق را در کنار ساختمان های مدرن و پیشرفته ترین تکنولوژی های جهان ببینید. این شهر برای گردشگران جذابیت های فراوانی دارد و سالانه میلیون ها مسافر به این شهر سئول و فرودگاه اینچئون سفر می نمایند. در این مطلب قصد داریم در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه اینچئون صحبت کنیم تا اگر گذرتان به این فرودگاه افتاد بتوانید به راحتی از فرودگاه به هتل و مرکز شهر بروید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه اینچئون سئول به مرکز شهر برویم؟
  • اتوبوس

اتوبوس را می توان یکی از متنوع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه اینچئون دانست. در فرودگاه اینچئون سئول تعداد زیادی جهت اتوبوس وجود دارد که مسافران را به مرکز شهر و منطقه ها مختلف سئول و کره جنوبی مرتبط می نماید. بیشتر این اتوبوس ها از روبروی پروازهای ورودی در طبقه اول ساختمان فرودگاه حرکت می نمایند. از طبقه سوم فرودگاه نیز چندین اتوبوس به مقاصد مختلف وجود دارند. لطفا قبل از سفر در خصوص آدرس هتل یا مقصدتان تحقیق کنید تا برترین اتوبوس و جهت را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید. در صورتی که مسئله ای در پیدا کردن اتوبوس داشتید می توانید از اطلاعات فرودگاه یا کارکنان هدایت بخواهید. به همین علت بهتر است آدرس مقصدتان را روی یک برگ کاغذ همراهتان داشته باشید تا کارکنان بتوانند بهتر شما را هدایت نمایند. به طور کلی چهار نوع اتوبوس در فرودگاه اینچئون فعالیت می نمایند:

اتوبوس های شهری

اتوبوس های بین شهری

اتوبوس های لیموزین

اتوبوس های دولوکس لیموزین

  • شبکه ریلی آرکس | AREX

خط راه آهن فرودگاه که به اختصار آرکس (AREX) نیز نامیده می گردد یکی از مناسب ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه اینچئون به شمار می رود. این قطارها از ایستگاه فرودگاه حرکت می نمایند و در دو ایستگاه دیگر در فرودگاه (طبقه دوم و طبقه سوم ترمینال) نیز توقف می نمایند. در فرودگاه اینچئون دو نوع قطار به جابجایی مسافران می پردازند:

  • قطار اکسپرس بدون توقف: این قطار مستقیما از فرودگاه اینچئون به ایستگاه سئول حرکت می نماید و در طول جهت هیچ گونه توقفی ندارد. اگر قصد دارید به مرکز شهر سئول بروید این قطار یکی از سریع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه اینچئون است. این قطارها هر 25 الی 40 دقیقه حرکت می نمایند و فاصله فرودگاه تا ایستگاه سئول را در مدت زمان 45 دقیقه طی می نمایند. ساعات کاری این قطارها از 5:20 صبح تا 21:40 دقیقه شب است.
  • قطار با توقف های متعدد: این قطار در طول جهت فرودگاه تا مرکز شهر در ایستگاه های مختلف توقف می نماید و اگر هتل یا مقصدتان در بین راه باشد گزینه ای مناسب برای شما محسوب می شوند. این قطارها هر ده دقیقه یکبار حرکت می نمایند و فاصله فرودگاه تا مرکز شهر را در مدت زمان 55 الی 60 دقیقه طی می نمایند. ساعات کاری این قطارها از 5:20 دقیقه صبح تا 23:30 دقیقه نیمه شب است. برای خرید بلیط این قطارها می توانید از دستگاه های بلیط در ایستگاه یا کارت T-Money بهره ببرید.
  • قطار اکسپرس کره |KTX

شبکه ریلی کره جنوبی با قطارهای اکسپرس، مسافران را از فرودگاه اینچئون به شهرهای مختلف کره مثل سئول، دائجون (Daejeon)، بوسان (Busan)، دئگو (Daegu) و موکپو (Mokpo) منتقل می نمایند. برای استفاده از این قطارها می بایست از قبل بلیط خود را رزرو کنید. شماره این قطارها بر اساس زمان حرکت تغییر می نمایند و ثابت نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمانبندی و حرکت این قطارها می توانید به وبسایت رسمی قطار KTX مراجعه کنید. هزینه بلیط از فرودگاه تا ایستگاه سئول حدود 12500 وون کره و تا ایستگاه یونگسان 12800 وون خواهد بود (قیمت ها به تاریخ 3 اسفند 96).

  • قطار مَگلِو |Maglev

قطارهای مگلو که به قطارهای مغناطیسی یا قطارهای شناور نیز معروفیت دارند نوعی قطار مدرن هستند که با استفاده از نیروی الکترومغناطیسی و با فاصله کمی از ریل حرکت می نمایند. این قطارها می توانند با سرعتی باورنکردنی و بسیار زیاد حرکت نمایند. خوشبختانه در فرودگاه اینچئون شما می توانید فرصت سوار شدن به قطارهای مگلو را داشته باشید و در سریع ترین زمان ممکن به مرکز شهر برسید. قطار مگلو در سال 2016 افتتاح شده است، 6 کیلومتر طول و 6 ایستگاه دارد.

این قطارها از فرودگاه اینچئون سئول به سمت ایستگاه یونگ یو (Yongyu station) حرکت می نمایند؛ این ایستگاه به قطار آرکس مرتبط می گردد و مسافران می توانند از آنجا به فرودگاه گیمپو (Gimpo airport) و مترو سئول بروند. ساعات کاری این قطارها از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر است و هر یکساعت یک بار حرکت می نمایند. همان طور که گفتیم این قطار در حال حاضر 6 ایستگاه دارد، اما برنامه هایی برای توسعه و توسعه این خط در دست اقدام است.

  • تاکسی

در فرودگاه اینچئون شرکت های مختلف تاکسیرانی به ارائه خدمات می پردازند. ایستگاه تاکسی ها در محوطه پروازهای ورودی ترمینال فرودگاه قرار گرفته است. تاکسی را شاید بتوان راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه اینچئون دانست. اگر خانوادگی سفر می کنید، برای بار اول به سئول سفر می کنید یا نگران گم شدن در راه هستید پس از تاکسی بهره ببرید. کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر سئول حدود 46000 وون کره (به تاریخ 3 اسفند 96) است و این تاکسی ها این جهت را در مدت زمان یک ساعت طی می نمایند. راننده های تاکسی اغلب انگلیسی بلد نیستند، پس بهتر است آدرس هتل یا مقصد را روی کاغذ همراهتان داشته باشید. شرکت های تاکسیرانی فعال در فرودگاه عبارتند از:

تاکسی بین الملل در محوطه 4D

تاکسی جامبو دولوکس، تاکسی یونگ یو در محوطه 5C

تاکسی سئول در محوطه 6C

تاکسی گیونگی در محوطه 6D

تاکسی اینچئون در محوطه 7C

تاکسی دولوکس در محوطه 8C

  • اتوبوس شاتل بین فرودگاه

در فرودگاه اینچئون سرویس های شاتلی وجود دارند که مسافران را در بین ساختمان ها و محوطه فرودگاه جابجا می نمایند. این اتوبوس ها مسافران را از ترمینال مسافربری به پارکینگ، مجتمع تجاری فرودگاه و … منتقل می نمایند. سرویس شاتل را می توانید در خروجی شماره 3 پیدا کنید.

منبع: seoul-airport.com

منبع: الی گشت

به "چطور از فرودگاه اینچئون سئول به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه اینچئون سئول به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید