کیا اسپورتیج هیبریدی 2023؛ شاسی بلند محبوب ایرانی ها

به گزارش وبلاگ لوئیس، کیا اسپورتیج نخستین بار 13 سال قبل وارد جاده های ایران شد و از همان ابتدا به محبوبیتی چشمگیر رسید. این محبوبیت باعث شد تا هواداران پر و پاقرص این کراس اوور سایز میانه هر سال به عرضه نسخه تازه آن چشم بدوزند. اما حدود سه سال است که دیگر نسخه های تازه کیا اسپورتیج وارد ایران نمی گردد. اما این مسئله باعث شده تا علاقه ایرانی ها به این کراس اوور کاسته گردد.

کیا اسپورتیج هیبریدی 2023؛ شاسی بلند محبوب ایرانی ها

به گزارش وبلاگ لوئیس؛ حالا هم چند روزی است که کیا از اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 رونمایی نموده است. این محصول قرار است از ابتدای سال آینده میلادی به خط فراوری برسد.

اما با این وجود کمپانی کیا هنوز حرفی از قیمت نهایی این خودرو نزده است.

البته موتور 1، رسانه مشهور حوزه خودرو پیش بینی نموده که کیا پیش از انتها سال میلادی جاری، اطلاعات دقیق تری از قیمت این کراس اوور تازه را منتشر خواهد نمود.

با این وجود بعضی از فعالان حوزه خودرو می گویند که احتمالا پایه قیمتی اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 حدود 30 هزار دلار خواهد بود. بعلاوه نسخه های مجهزتر این محصول نیز بین 31 تا 40 هزار دلار قیمت خواهند داشت.

جزئیات فنی اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023

حدود یک ماه قبل بود که کیا نسخه بنزینی اسپورتیج 2023 را با طراحی تازه، کابین شیک و موتور 2.5 لیتری تازه معرفی کرد. اما مشخصات فنی نسخه هیبریدی تازه کاملا متفاوت با نسخه بنزینی است.

کیا اسپورتیج هیبریدی 2023 به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز است که هماهنگ با یک بسته باتری لیتیوم یونی 1.5 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی 44 کیلوواتی کار می نماید.

آنالیز ها نشان می دهد که مجموع قدرت این پیشرانه به 226 اسب بخار (166 کیلووات) می رسد که نسبت به مدل پایه بنزینی 187 اسب بخاری (138 کیلووات) پیشرفت بسیار زیادی دارد.

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل موتور 1، پیشرانه اسپورتیج هیبریدی 2023 بعلاوه به یک گیربکس استاندارد شش سرعته اتوماتیک مجهز است که بسته به نوع تریم، گیربکس جلو یا چهار چرخ متحرک آن قابل انتخاب است.

مثلا مدل پایه LX به صورت استاندارد با دیفرانسیل-جلو عرضه می گردد، اما می توان سیستم چهارچرخ متحرک را برای این تریم انتخاب کرد که از دیفرانسیل قفل مرکزی برای توزیع یکنواخت نیرو استفاده می نماید.

در همین حال، مدل های EX و SX-Prestige از قدرت استاندارد در هر چهار چرخ بهره می برند.

کیا ادعا می نماید ظرفیت یدک کشی اسپورتیج هیبریدی 2000 پوند معادل 907 کیلوگرم است.

ابعاد این خودرو در طول 4.660، در عرض 1865 و ارتفاع 1600 است. طبق اعلام کیا اسپورتیج هیبریدی 2023 نسبت به نسخه پیشین 7.1 اینچ معادل 18 سانتی متر طویل تر شده و فاصله طول دو محور نیز 3.4 اینچ معادل 8.6 سانتی متر بزرگ تر شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی اسپورتیج هیبریدی

کیا اسپورتیج هیبریدی تقریباً از تمام ویژگی های مدل بنزینی استاندارد بهره می برد؛ بنابراین نسخه هیبریدی نیز امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی کنسول مرکزی با پشتیبانی از اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو، صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، شارژ بی سیم تلفن و سیستم صوتی ممتاز Harman-Kardon را به همراه خواهد داشت.

در بخش ویژگی های ایمنی استاندارد نیز ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حرکت بین خطوط، یاری نور بالا، مانیتورینگ نقطه کور، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، و دستیار رانندگی وجود دارد. بعلاوه کیا در این نسخه یک دوربین 360 درجه با نمای سه بعدی ارائه می دهد.

اسپورتیج هیبریدی نسخه 2023 قرار است در سه تیپ ال ایکس، ای ایکس و SX-Prestige به بازار برسد.

منبع: فرارو

به "کیا اسپورتیج هیبریدی 2023؛ شاسی بلند محبوب ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا اسپورتیج هیبریدی 2023؛ شاسی بلند محبوب ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید