ادامه سرکوب مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

به گزارش وبلاگ لوئیس، به دنبال موج اعتراضات به کاندیداتوری مجدد بوتفلیفه برای پنجمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری، مقامات الجزایر اجازه تجمع به فعالان سیاسی در این خصوص را نداده و نیروهای امنیتی تعدادی از مخالفان را بازداشت کردند.

ادامه سرکوب مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

به گزارش وبلاگ لوئیس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس الجزایر تعدادی از رهبران سیاسی فراکسیون اپوزیسیونشهروندی را بازداشت کرد. برخی از رهبران احزاب سیاسی و فعالان حقوق بشری از جمله احمد بن بیتور، نخست وزیر اسبق و مخالف دولت عضو این فراکسیون هستند.

فراکسیون شهروندی در بیانیه ای گفت، نیروهای امنیتی زبیده عسول، قاضی سابق و رئیس حزب اتحاد به خاطر ترقی و پیشرفت، علی بن نواری، رئیس حزب ندای وطن، صالح دبوز، رئیس انجمن حقوق بشر را به پاسگاه بردند و پیش از اینکه به آنها اعلام نمایند برگزاری هرگونه تجمعی به دلیل نداشتن مجوز ممنوع است، آنها را در بازداشت نگه داشتند.

دبوز گفت: نیروهای امنیتی ما را به پاسگاه برده و اجازه برگزاری تجمعی آن هم در چارچوپ قانون اساسی و بیان مواضع و آرا سیاسی ندادند.

حزب اپوزیسیون نسل نو هم با انتشار بیانیه ای این بازداشت ها را به باد انتقاد گرفته و آن را اقدامی سرکوبگرانه خواند و گفت، نظام می خواهد سیاست بستن دهان ها را ادامه دهد.

فراکسیون اپوزیسیون شهروندی برای ابراز مخالفت با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه برای پنجمین دور متوالی در انتخابات ریاست جمهوری سلسله اقدامات میدانی انجام داده که قرار است بهار 2019 برگزار گردد.

در حالی که 26 حزب سیاسی و گروه های مدنی خواهان نامزدی وی در انتخابات آتی هستند، گروه های سیاسی و مدنی به دلیل وضعیت بد سلامتی او و مسائل سیاسی و اقتصادی فراوان کشور، با نامزدی دوباره او مخالف هستند.

بوتفلیقه 81 ساله در سال 2013 میلادی دچار سکته مغزی شد و از آن موقع در خارج از الجزایر به ویژه در سوئیس و فرانسه تحت درمان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ادامه سرکوب مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه سرکوب مخالفان نامزدی مجدد بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید