راه تقلب در انتخابات افغانستان باز است، نقاط ضعف سیستم انتخاباتی رفع گردد

به گزارش وبلاگ لوئیس، خبرنگاران: سفیر سابق افغانستان در کانادا و فرانسه راه تقلب در انتخابات این کشور باز است و احمدزی رئیس جمهور و عبدالله رئیس اجرایی دولت آینده افغانستان برای رفع شدن نقاط ضعف سیستم انتخاباتی این کشور کوشش نمایند.

راه تقلب در انتخابات افغانستان باز است، نقاط ضعف سیستم انتخاباتی رفع گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لوئیس، عمر صمد سفیر سابق افغانستان در کانادا و فرانسه راه تقلب در انتخابات این کشور باز است و احمدزی رئیس جمهور و عبدالله رئیس اجرایی دولت آینده افغانستان برای رفع شدن نقاط ضعف سیستم انتخاباتی این کشور کوشش نمایند.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده مجلسی در افغانستان اضافه نمود: اگر نقاط ضعف سیستم انتخاباتی افغانستان رفع نشود، سرنوشت انتخابات سال آینده مجلس نیز مانند انتخابات ریاست جمهوری این کشور خواهد شد.

به گفته وی، افغانستان علاوه بر انجام یک سرشماری جدید به طراحی فرآیندی برای ثبت نام رأی دهندگان به وسیله کارت شناسایی احتیاج دارد.

عمر صمد سفیر سابق افغانستان در کانادا و فرانسه هم اکنون یکی از سران ارشد یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن است.

این عضو ارشد مرکز تحقیقاتی واشنگتن ضمن اشاره به آسیب پذیری مکانیسم ثبت نام رأی دهندگان در افغانستان گفت: بسیاری از مردم افغانستان کارت شناسایی ندارند و این موضوع کار را برای تشخیص تقلب در انتخابات مشکل می نماید.

وی با طرح این پرسش که چنانچه در مکانیسم ثبت نام رأی دهندگان نقطه ضعفی وجود دارد، این تنش های انتخاباتی چرا شدت می گیرد، اضافه نمود: تیم ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا در گزارش خود اعلام کردند که سیستم انتخاباتی افغانستان نقص های بسیاری دارد و به بازنگری کلی احتیاج دارد.

صمد گفت: افغانستان بر سر 2 راهی انتخاب بین اصلاح انتخابات ناسالم و افزایش تنش های سیاسی در آینده قرار گرفته است و یا می تواند به توافق اجرا شده بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی بسنده کند.

ع

منبع: تسنیم

به "راه تقلب در انتخابات افغانستان باز است، نقاط ضعف سیستم انتخاباتی رفع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه تقلب در انتخابات افغانستان باز است، نقاط ضعف سیستم انتخاباتی رفع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید