امضای قرارداد همکاری تانزانیا با ترکیه برای تکمیل خط راه آهن این کشور

به گزارش وبلاگ لوئیس، روز گذشته تانزانیا قراردادی برای ساخت حدود 370 کیلومتر راه آهن در این کشور به منظور تسهیل مراودات تجاری با همسایگان با دولت ترکیه امضا کرد.

امضای قرارداد همکاری تانزانیا با ترکیه برای تکمیل خط راه آهن این کشور

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت تانزانیا قراردادی برای ساخت حدود 370 کیلومتر راه آهن به منظور تسهیل مراودات تجاری با همسایگان با دولت ترکیه امضا کرد.پیش بینی می گردد هزینه ساخت این راه آهن حدود 1.9 میلیارد دلار باشد که تانزانیا قرار است بخشی از آن را به وسیله اخذ وام از کشور های مختلف تامین کند.

قرارداد ترکیه با تانزانیا برای یاری در ساخت این خط راه آهن بخشی از خطوط راه آهن 1219 کیلومتری است که در حال حاضر به منظور تقویت مراودات تجاری با کشور های همسایه در حال تکمیل است.

شرکت یاپی ترکیه که در ساخت این خط راه آهن مشارکت دارد پیشتر نیز در بخش هایی دیگری از همین خط راه آهن با مقامات کشور تانزانیا مشارکت داشت.

این خط راه آهن قرار است دارالسلام تانزانیا را به موانزا، شهری بندری در سواحل دریاچه ویکتوریا در مرز اوگاندا و کنیا متصل کند. سامیه سولوهو حسن، رییس جمهور تانزانیا در مراسم افتتاح بخشی از این راه آهن گفت: به علت هزینه های بالای ساخت این راه آهن مجبوریم از بعضی کشور ها درخواست وام کنیم.

وی ادامه داد: ساخت این خط آهن از اولویت های تانزانیاست چراکه کشور را به همسایگان منطقه ای خود متصل و انجام مراودات تجاری با آن ها را تسهیل می نماید.

تانزانیا در حال حاضر در حال اجرای چندین طرح زیرساختی مهم با حمایت بعضی کشور های دنیا است که از آن جمله می توان به ساخت سد برق آبی 2115 مگاواتی اشاره نمود که یونسکو با ساخت آن به علت قرار گرفتن در مجاورت یکی از مکان های تاریخی این کشور مخالف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امضای قرارداد همکاری تانزانیا با ترکیه برای تکمیل خط راه آهن این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قرارداد همکاری تانزانیا با ترکیه برای تکمیل خط راه آهن این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید