امکان ابتلای بیش از 500 هزار آمریکایی به کرونا در دو ماه آینده

به گزارش وبلاگ لوئیس، به نوشته نیوزویک، آنالیز ها نشان می دهد حتی اگر میزان شیوع بیماری کووید-19 در آمریکا به نصف کاهش یابد، ممکن است تا ماه مه بالغ بر 650 هزار نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شوند.

امکان ابتلای بیش از 500 هزار آمریکایی به کرونا در دو ماه آینده

به گزارش، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یک تحلیل جدید حاکی از آن است که تعداد موارد شناسایی نشده ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا 11 برابر موارد شناسایی شده است و بیش از 500 هزار نفر در سراسر این کشور ممکن است در دو ماه آینده به این بیماری مبتلا شوند.

این نتیجه گیری ناخوشایند، یافته یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه کلمبیاست که آمار و اطلاعات نیویورک تایمز درباره موارد شناخته شده ابتلا به کرونا را آنالیز نموده و آن را با اطلاعات و آمار دفتر سرشماری و دیگر آماری که از 13 مارس در دسترس بوده، مقایسه نموده است.

بر اساس نتایج این آنالیز، بطور عمده افرادی موجب انتشار ویروس کرونا شده اند که از آلوده بودن خود به آن خبر نداشته یا عوارض خفیفی داشته اند، و هر فرد مبتلا به طور میانگین دست کم دو نفر را مبتلا می نماید. طبق این آنالیز، حتی اگر میزان شیوع ویروس کرونا را بتوان به نصف کاهش داد که مستلزم کوشش قابل توجه و قرنطینه های اجتماعی بیشتر است، ممکن است تا ماه مه بالغ بر 650 هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا شوند.

جفری شامن، مدیر این گروه تحقیقاتی به نیویورک تایمز گفت: ما مشغول آنالیز چیزی هستیم که فاجعه بار و در سطحی است که از سال 1918 تا به امروز در خصوص یک بیماری عفونی شاهد نبوده ایم. این بیماری از خودگذشتگی هایی را ایجاب می نماید که از زمان جنگ جهانی دوم شاهد نبوده ایم. احتمالاً اختلالات گسترده ای ایجاد خواهد شد. راه آسانی برای خروج از این شرایط وجود ندارد.

الگوی آنالیز این گروه که صرفاً در حد تخمین زدن است و ایالت های هاوایی و آلاسکا را شامل نمی گردد، حاکی از آن است که با وجود محدودیت های شدیدی که تا همین حالا برای تردد افراد اعمال شده، شیوع بیماری در نیویورک، سیاتل، بوستون، و بخش هایی از کالیفرنیا افزایش خواهد یافت.

بر اساس این آنالیز، در مکان هایی که افراد کمتری مبتلا شده اند، محدودیت هایی همچون تعطیلی مدارس، ممنوعیت تجمعات گسترده، و دستور قرنطینه خانگی مبتلایان و افراد نزدیک به آن ها می تواند مانع از شیوع بیشتر بیماری در آن مکان ها گردد, اما این گونه تدابیر کنترلی باید فوراً اجرا گردد.

اگر کنترل های شدیدتری صورت نگیرد، بیماری در سراسر آمریکا شیوع خواهد یافت و تا ماه مه در کالیفرنیا، فلوریدا و شمال شرق این کشور به اوج خواهد رسید و میلیون ها نفر یا حتی افراد بیشتری را که ساکن مناطق ساحلی هستند، بیمار خواهد نمود و سپس در طول تابستان به دیگر نقاط کشور سرایت خواهد نمود.

مسئولان محلی و ایالتی ایالت های کنتیکت، ایلینوی، نیویورک و کالیفرنیا با پیروی از هشدار های مسئولان بهداشتی آمریکا اعلام نموده اند همه کارگران غیرضروری باید در خانه بمانند.

با وجود این، هیگ انتبلین، رئیس یکی از نهاد های بهداشتی آمریکا، به رادیو ملی (NPR) آمریکا گفت شاید این ویروس تا همین حالا هم شیوع گسترده ای یافته باشد. وی گفت: فکر می کنم دستور ماندن در خانه ضروری است و باید در سراسر کشور اجرا گردد, اما فکر می کنم شاید برای این کار دیر باشد و این اقدام هم ناچیز باشد، چون عوارض آلودگی به ویروس خیلی دیر بروز می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امکان ابتلای بیش از 500 هزار آمریکایی به کرونا در دو ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ابتلای بیش از 500 هزار آمریکایی به کرونا در دو ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید