انتظار داریم دولت مطالبات را پرداخت کند

به گزارش وبلاگ لوئیس، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، مطالبات پروژه گردنه صلوات آباد سنندج را 15 میلیارد تومان خاطرنشان کرد و گفت: انتظار داریم که دولت مطالبات این طرح را پرداخت کند تا بتوانیم پاسخ مناسبی به یکی از مطالبات مردم کردستان بدهیم.

انتظار داریم دولت مطالبات را پرداخت کند

به گزارش وبلاگ لوئیس، شهرام ملکی امروز (پنجم شهریور ماه) در بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه گردنه صلوات آباد سنندج که قطعه ای از طرح همدان به سنندج است اظهار کرد: مسیر همدان به سنندج 170 کیلومتر و این قطعه در کردستان 128 کیلومتر است.

وی اضافه نمود: این طرح که مربوط به دهه 80 است، در اواخر سال 95 و بر اساس مصوبه دولت در سال 94 و بر اساس گزینه های برتری که مشاوران طرح تعریف نموده بودند، در دستور کار و اولویت استان نهاده شد و ما نیز بهسازی مسیر موجود را در اولویت قرار دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، طول کل گردنه صلوات آباد سنندج را 21 و نیم کیلومتر اعلام و ذکر کرد: این مسیر را به چهار قطعه ترافیکی برای تسریع در کار تبدیل کردیم و بر اساس مناقصه ای که اواخر سال 95 برگزار گردید، سه قطعه از این پروژه که در اولویت بود به جز تونل 600 متری که اجرای آن هنوز شروع نگردیده است را به طول 20 کیلومتر در قالب سه قطعه به پیمانکاران توانمند بومی واگذار کردیم.

وی کل اعتیار این سه قطعه را 31 میلیارد تومان خاطرنشان کرد و ادامه داد: قطعه اول این سه طرح با طول 9 کیلومتر و برآورد 11 میلیارد تومان هزینه، قطعه دوم 11 میلیارد و 500 میلیون تومان و قطعه سوم با شش کیلومتر و برآورد هشت میلیارد و 800 میلیون تومان به پیمانکار واگذار گردیده است.

ملکی گفت: اجرای این پرروژه از ابتدای سال 96 استارت زده گردیده و خوشبختانه تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از لحاظ کارکردی نیز تا به حال حدود 23 میلیارد و 700میلیون تومان کار انجام داده ایم .

وی عنوان نمود: بر اساس تخصیص مشترک بین همدان و سنندج، که از پروژه به ما داده گردیده، تا به حال هشت میلیارد و 700 میلیون تومان از اسناد خزانه سر رسید سال 99 به ما پرداخت گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، مطالبات این پروژه را 15 میلیارد تومان خاطرنشان کرد و گفت: پیش بینی می گردد 10 کیلومتر از این پروژه را تا انتها امسال در مسیرهای مختلف به بهره برداری برسانیم.

وی با اعلام اینکه طی دو هفته اخیر قیمت قیر در کشور افزایش یافته است بیان نمود: آسفالت قطعات در حال انجامی این پروژه در کردستان تا هفته آینده شروع و بر اساس آنالیز های اجرا شده 10 میلیارد تومان دیگر هزینه آسفالت به مطالبات این پروژه اضافه نموده می گردد که این مهم باید مد نظر قرار گیرد.

ملکی، توضیح داد: انتظار داریم دولت مطالبات این پروژه را به ما پرداخت کند تا بتوانیم در اسرع وقت پاسخ مناسبی به یکی از نیازهای مهم مردم کردستان بدهیم.

وی اضافه نمود: عمده اجرای این طرح با 12 کیلومتر در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم آن را در دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم.

محمدباقر نوبخت نیز در ادامه این بازدید گفت: به شرط افتتاح پروژه در دهه فجر امسال، تعهد می دهیم و تضمین می کنیم که کل هزینه پروژه را پرداخت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتظار داریم دولت مطالبات را پرداخت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار داریم دولت مطالبات را پرداخت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید