تداوم فعالیت های تجاری با عراق در گروی تسهیل اخذ ویزا

به گزارش وبلاگ لوئیس، شهلا عموری نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به مسائل تُجار ایرانی برای اخذ ویزا به منظور فعالیت های تجاری با کشور عراق گفت: رایزن بازرگانی ایران در بغداد تسهیل صدور ویزا ویژه فعالان مالی ایران را در دستور کار قرار داده است.

تداوم فعالیت های تجاری با عراق در گروی تسهیل اخذ ویزا

او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت تجار ایرانی در بازار عراق متمرکز شده، اما با این وجود به واسطه شرایط کرونایی، امکان تردد بازرگانان کشورمان به عراق با دشواری های متعددی روبرو است، گفت: برابر با اعلام رایزن بازرگانی ایران در بغداد، در آخرین سفر رئیس جمهوری ایران به عراق در سال 1398 برای تسهیل در صدور ویزا به ویژه برای تجار و بازرگانان توافق خوبی اجرا شده بود.

عموری با اشاره به اینکه این توافق در حاضر حاضر به علت شیوع کرونا اجرایی نشده، گفت: سفر تجار ایرانی به کشور عراق برای پیگیری مطالباتشان از طرف تجاری خود و بعلاوه بازاریابی بهتر برای صادرات کالا های تولیدی کشور نیازمند تسهیل صدور ویزا است و انتظار می رود با پیگیری که سفارت جمهوری اسلامی ایران و بعلاوه رایزن بازرگانی ایران در بغداد در دستور کار قرار می دهد، فرایند تردد تجار به کشور عراق از سر گرفته گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر ویزا هایی که هم اکنون از سوی کشور عراق صادر می گردد زیارتی است، ادامه داد: این درحالی است که اولویت صدور ویزا برای ورود به این کشور، انجام سفر هوایی است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به مجاورت با استان های بصره و میسان عراق، بیان نمود: باتوجه به مسافت کوتاه خوزستان با این استان ها در کشور عراق، پیشنهاد می گردد به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، امکان صدور ویزا و اعزام تجار ایرانی از مرز های شلمچه و چذابه به کشور عراق به اسم یک اولویت پیگیری گردد.

باشگاه وبلاگ لوئیس

منبع: گردشبان

به "تداوم فعالیت های تجاری با عراق در گروی تسهیل اخذ ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فعالیت های تجاری با عراق در گروی تسهیل اخذ ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید