طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از معاونت علمی و فناوری، رامین رفعتی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در دنیای الکترونیک، آی سی جزو تجهیزات بسیار پرکاربرد به تعداد می رود و هر تراشه بر اساس کاربرد و عملکردش، طراحی خاصی دارد. بر همین اساس، مدل طراحی شده را به کارخانه ارائه و فراوری می کنیم.

طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان

این فعال فناور با بیان این که توانمندی طراحی تراشه های الکترونیکی برای تجهیزات هوشمند و تلفن های همراه یک ضرورت حرکت این صنایع است ادامه داد: مهم ترین بخش فناورانه کار این شرکت، طراحی خاص و منحصر به فرد تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف است.

به گفته وی، احتیاج کشور به تراشه های الکترونیکی محدود به دستگاه های ارتباطی و هوشمند نمی گردد؛ ورود قطعاتی که تراشه در آن ها به کار رفته رو به افزایش است، به طوری که فقط 5 میلیون چیپ برای پاسپورت، میلیون ها آی سی برای کارت ملی و دیگر قطعات احتیاج است که فراوری داخلی می تواند احتیاج کشور به واردات انبوه این قطعات و ارزبری را متوقف کند.

وی با بیان این که درخواست صنعت تیراژ یکی از مهم ترین اولویت ها است، ادامه داد: تراشه های مبتنی بر سیلیکون، با توجه به اهمیتی که دارند، باید با فناوری بومی فراوری شوند به همین علت راه چاره، طراحی و توسعه تراشه های با کاربرد خاص ASIC و سیستم های مبتنی بر آن ها را برای صنایع مختلف ارائه می کنیم.

مدیر عامل شرکت ادامه داد: بازار این محصولات محدود است چراکه هزینه های ساخت به شدت بالا است و باید با حمایت از صنعت مرتبط در کشور، انگیزه فراوری ایران ساخت برای سازندگان و طراحان افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تراشه های الکترونیک برای صنایع مختلف در یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید