خودروی مفهومی آئودی گرنداسفیر دنیای جت های شخصی چرخ دار را دگرگون می نماید

به گزارش وبلاگ لوئیس، هنگامی که شرکت آئودی در ماه گذشته خودروی مفهومی Skysphere را معرفی کرد؛ تعجب کردیم که چرا این شرکت از سیستم رشد تلسکوپی پر قدرت خود برای انتقال قدرت استفاده نکرده است اما حالا تعیین شد این خودروساز رویاهای عظیم تری در سر می پروراند.

خودروی مفهومی آئودی گرنداسفیر دنیای جت های شخصی چرخ دار را دگرگون می نماید

آئودی این ماه از خودروی مفهومی تازه Grandsphere رونمایی کرد؛ ماشینی شبیه به جت های شخصی ولی چراخ دار و کابین های درجه یک لوکس تا نشان بدهد در آینده مسافران خودروهای سدان عظیم برقی چگونه زندگی می نمایند.

آئودی با معرفی سه خودروی مفهومی خانواده اسفیر (sphere) می خواهد نشان بدهد چگونه 4 سطح خودران در نسل تازه خودروها می تواند روی داخل کابین و امکانات و تجربه رانندگی تاثیرگذار باشد.

پرچم دار این خانواده لوکس، کانسپت گرنداسفیر است که یک اسپرت چهار درب (دو درب جلو و دو درب عقب) است و داخل کابین بسیار راحت و تجملاتی برای اوقات فراغت دارد؛ یک فضای شخصی مشابه خودروهای لیموزین تشریفاتی!

تیم طراحی آئودی کاملا روی فضای کابین داخلی و شخصی سازی آن تمرکز کردند و همچون خودروی Skysphere به نظر می رسد ابتدا داخل کابین را طراحی و بعد سراغ بخش های فنی و بیرونی خودرو رفتند. در دنیای امروز، داخل کابین در اولویت قرار گرفته و جایگزین نگرانی های عظیم نسل گذشته خودروها مانند پیشرانه و هندلینگ به اسم اولین و اصلی ترین عنصر اساسی طراحی خودرو شده است.

ورودی های این خودرو باید مسافران را احرازهویت نمایند و مسافر با نزدیک شدن به درب ها، به طور اتوماتیک شناسایی و درب ها برای او باز می شوند. طراحی درب های به گونه ای است که انگار اصلا ستونی وسط خودرو نیست.

درون کابین خودروی آئودی گرنداسفیر بسیار لوکس و راحت است. شما می توانید از جایگاه های عظیم و راحت شخصی در عقب استفاده کنید و نمایشگرهای کاملا شخصی با نورپردازی متناسب داشته باشید. داخل کابین این خودرو بیشتر شبیه به یک سالن لوکس چهار چرخ است. یک پروژکتور داخلی استفاده شده تا امکان تماشای فیلم های دلخواه یا مطالعه اخبار برای سرنشینان فراهم گردد.

اگر یک سرنشین در حال مطالعه اخبار یا تماشای ویدئو روی تبلت خود باشد؛ گرند اسفیر به طور اتوماتیک متوجه شده و آن اخبار یا فیلم را روی پروژکتور داخلی نمایش می دهد. جایگاه ها کاملا براساس هر فردی قابل سفارشی سازی و تنظیم هستند؛ حتی درجه دمایی مطلوب هر فرد شناسایی شده و براساس آن دمای جایگاه تنظیم می گردد.

این خودرو می تواند به طور دستی و با فرمان و پدال ها یا با خودران سطح 4 رانندگی گردد. وقتی آئودی گرند اسفیر را روی رانندگی اتوماتیک سطح 4 قرار می دهید؛ غربیلک فرمان در پشت داشبورد مخفی می گردد؛ پدال ها هم جمع شده و در مکان مخصوصی قرار می گیرند و همه چیز مسطح می گردد تا بیشتر شبیه به اتاق نشیمن لوکس گردد. این طراحی باعث آزادسازی فضای بیشتری در خودرو می گردد تا راننده راحت تر بوده و داشبورد شبیه به یک میز پذیرایی گردد.

جالب است که آئودی در این خودروی مفهومی خود دنبال حذف المان های دیجیتالی بوده است. در داخل کابین کمترین المان دیجیتالی را شاهد هستید و حتی از نمایشگرها هم استفاده نشده است. محتواهای دیجیتالی به وسیله پروژکتورها روی سطح هایی صیقلی و مسطح از جنس چوب، فلز، پشم و منسوجات مصنوعی به نمایش درمی آیند. مسافران می توانند این پروژکتورهای تفریح را خاموش نموده تا بدون حواس پرتی دیجیتالی و در یک آرامش کامل به سر ببرند. جایگاه های جلو تا 60 درجه به عقب می فرایند

هر یک از این جایگاه ها دارای بلندگوی اختصاصی است به طوری که صدای بلندگو به گوش سرنشین کناری نخواهد رسید. شما می توانید با استفاده از فرامین صوتی، حرکات دست و چشم، عینک واقعیت مجازی و پنل های لمسی با پروژکتورها و سیستم های تفریح در هر درب ارتباط برقرار کنید و محتوای اختصاصی خودتان را داشته باشید.

این خودرو با طول 211 اینچ (535 سانتی متر) تقریبا 2 اینچ عظیم تر از خودروی سدان A8 L کنونی این شرکت است. فاصله دو محور 319 سانتی متر می گردد تا کانسپت گرنداسفیر یک کاپوت کوتاه و اسپرت مانند گردد.

جلوپنجره مشبک آن بیشتر فیزیکی و معمولی تر از مدل اسکای اسفیر است. عقب خودرو عضلانی و اسپرت مانند با چراغ های باریک و بلند ساخته شده است. چرخ های 23 اینچی به احترام خودروی مفهومی Avus سال 1991 قرار گرفته است.

روی گرنداسفیر باتری 120 کیلووات ساعتی بین دو محور محرک نصب شده تا موتورهای عقب و جلو را روشن کند و حداکثر قدرت 711 اسب بخار و گشتاور 960 نیوتن متری فراوری کند. با این مشخصات، در 4 ثانیه از سرعت صفر کیلومتر به سرعت 100 کیلومتر می رسد. با یک بار شارژ کامل این باتری می تواند مسافتی 750 کیلومتری را طی کند و از شارژر 800 واتی پشتیبانی می نماید تا در مدت زمانی 25 دقیقه ای 80 درصد آن شارژ گردد.

آئودی گفته است سه گانه اسفیر خود را تا سال 2022 تکمیل می نماید ولی کارشناسان اعتقاد دارند این خودروها تا سال 2024 وارد بازار نمی شوند.

منبع: یک پزشک

به "خودروی مفهومی آئودی گرنداسفیر دنیای جت های شخصی چرخ دار را دگرگون می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی مفهومی آئودی گرنداسفیر دنیای جت های شخصی چرخ دار را دگرگون می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید