سفر به دوران قاجار با واقعیت مجازی

به گزارش وبلاگ لوئیس، نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: دستگاه واقعیت مجازی بازنمایی شهر زنجان در دوران قاجاریه به بازسازی بناهای تاریخی شهر در گذشته یاری می نماید.

سفر به دوران قاجار با واقعیت مجازی

سجاد خدایی در گفت وگو با وبلاگ لوئیس، در رابطه با دستگاه واقعیت مجازی بازنمایی شهر زنجان در دوران قاجاریه، اظهار کرد: امروز توجه و علاقه مندی مردم به گذشته، آداب، رسوم و خاطرات شان گره خورده است که این بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی استان زنجان به شمار می رود.

وی در رابطه با بناهای تاریخی در گذشته، اضافه کرد: در عصر حاضر شهرها گسترش یافته است و در زمان های گذشته بافت سنتی و قدیمی شهرها از دروازه شروع شده و تا مرکز گردشگری شهر که شامل سراها، قیصریه ها و اماکن تاریخی بود، ادامه داشت. به مرور زمان وقتی که توسعه شهری اتفاق می افتد و طرح های شهری اجرا می گردد به ناچار برخی از بناهای تاریخی و محلات تخریب شده و به شکل جدیدی احداث می گردد.

این مسئول توضیح داد: یکی از وظایف شورای شهر و کمیسیون شهری، احیا و بازسازی بناهای تاریخی است که بخشی از بناهای تاریخی قابل بازسازی و احیا است و بخش دیگر قابل بازسازی نیست که در این بخش طرحی توسط شرکت دانش بنیان اوستا در رابطه با ساخت دستگاه واقعیت مجازی بازنمایی شهر زنجان در دوران قاجاریه ارائه شد که مورد استقبال و حمایت مجموعه شورای شهر و کمسیون فرهنگی نهاده شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در رابطه با دستگاه واقعیت مجازی بازنمایی شهر زنجان در دوران قاجاریه، گفت: امروز علاقه مندان به تاریخ و هویت فرهنگی به وسیله این تکنولوژی ساخته شده به وسیله واقعیت مجازی می توانند به دوران قاجاریه سفر و خاطرات خود را زنده نمایند و این دستگاه فرصتی برای معماران شهر برای بازسازی بناهای قدیمی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفر به دوران قاجار با واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دوران قاجار با واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید