شرکت های فناوری ملزم به رعایت حریم خصوصی کاربران جوان شوند
به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از رویترز، اد مارکی، کتی کاستور و لوری تراهان در نامه ای به نگرانی های قانونگذاران درباره کاربران جوان در فضای آنلاین و تعهدات اخیر شرکت های فناوری اشاره کردند.
به گفته آنها وظیفه کمیسیون فدرال تجارت تضمین این موضوع است که پلتفرم های فناوری در راستای بیانیه های عمومی و سیاست های درباره حریم خصوصی بچه ها و نوجوانان عمل کنند.
این در حالی است که در هفته گذشته فرانسیس هوگن کارمند سابق فیس بوک در جلسه استماع کمیته بازرگانی کنگره شهادت داد و گفت: محصولات فیس بوک به بچه ها و بازار سهام آسیب می رساند و دموکراسی را تضعیف می کند.
همین امر نقدها وسیعی را علیه فیس بوک برانگیخت.
قانونگذاران با اشاره به استفاده روزافزون کاربران جوان از فضای آنلاین در نامه خود به کمیسیون فدرال تجارت نوشته اند: ما شما را تشویق می کنیم تا از تمام ابزارهای در اختیار خود استفاده و عملکردهای مربوط به داده ها در شرکت ها را بررسی کنید. همچنین تضمین کنید آنها به تعهدات عمومی خود پایبند هستند.
به همین علت انگلیس در ماه گذشته با اجرای قانون کد طراحی مناسب سنی (Age Appropriate Design Code) تغییراتی را در این زمینه اجرایی کرده است.
این در حالی است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.
منبع: خبرگزاری مهر