قیمت بعضی املاک و باغ های تهاتر شده غیر کارشناسی است

به گزارش وبلاگ لوئیس، صدر اعظم نوری گفت: در املاک مورد تهاتر باید جریمه ها و بدهی های روی پلاک از طرف مالک پرداخت و سپس قیمت گذاری گردد.

قیمت بعضی املاک و باغ های تهاتر شده غیر کارشناسی است

به گزارش خبرنگار ، آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری در منطقه 2 تهران برگزار گردید.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ، درباره جزئیات افتتاح 3 پروژه مدیریت شهری گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امروز پروژ ه های محیط زیستی منطقه 2 شهرداری تهران به بهره برداری رسیدند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به افتتاح مرکز تخصصی تفکیک زباله MRF گفت: پروژه مرکز بازیافت از جمله پروژه های با اهمیت محیط زیست است که توسط شماری از زنان سرپرست خانوار، پسماندهای خشک جدا و پسماندهای قابل استفاده مورد بهره برداری مجدد قرار می گیرند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

صدر اعظم نوری در شرح دستگاه خود دریافت بطری های پلاستیکی در فروشگاه شهروند گفت: بطری های پلاستیکی، شیشه ای و آلومینیومی در این دستگاه پرس می شوند که از این طریق می توان زباله خشک دارای ارزش را جمع آوری و از مواد آن دوباره استفاده کرد.

او با تأکید بر تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدأ به این روش گفت: باید کوشش گردد تا بکارگیری این دستگاه ها در شهر توسعه پیدا کند و مردم در قبال فراوری زباله خود را مسئول بدانند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: به طور مرسوم وقتی افراد زباله دارای ارزش خود را تحویل می دهند، بابت آن پولی دریافت می نمایند که این سیاست تشویقی می تواند مردم را به تفکیک زباله در مبدأ ترغیب کند.

صدر اعظم نوری درباره افتتاح پارک خزندگان و حشرات غول پیکر گفت: پارک خزندگان یکی از پروژه های آموزشی جذاب برای نوجوانان است و امیدواریم مدارس با این طرح مشارکت داشته باشند و دانش آموزان از این طریق با محیط زیست و حیوانات مهربان و آشنا شوند.

او با تأکید بر حفظ باغ ها گفت: ما کوشش خود را می کنیم تا از تخریب باغ های پایتخت جلوگیری کنیم و این طرح در قالب کمیسیون ماده 7 دنبال شد و انتظار می رود نهاد ها و مراکزی که باغ دارند، در حفاظت از این باغ ها همکاری لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به باغ عبقری و وثوق الدوله گفت: در توافقی که بین مدیران شهری و بنیاد مستضعفان انجام شد، مقدمات تهاتر دو باغ عبقری و وثوق الدوله فراهم شد.

صدر اعظم نوری با اشاره به عملکرد مثبت سازمان ها و فضای سبز شهرداری تهران در احداث بوستان پدر گفت: پس از تملک باغ از سوی شهرداری تهران، سازمان بوستان ها کوشش کرد در احداث بوستان پدر از معماری ایرانی استفاده کند و مواد به کار رفته در اجرای این پروژه، با طراحی ایرانی هم خوانی داشته باشد.

او با اشاره به بهره برداری از باغ وثوق الدوله در سال 98 گفت: در سال 97 و 98 توانستیم از محل اخذ جرائم قطع درختان باغ های پایتخت را تملک و به فضای سطح شهر اضافه کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر بنیاد مستضعفان مبنی بر عمل نکردن شهرداری تهران به تعهدات خود در پروژه بوستان پدر گفت: در موضوع تهاتر باید به ارزش و شرایط ملک توجه گردد، زیرا املاکی که در پهنه G قرار دارند و باغ هستند ارزش آن ها از لحاظ ملک مسکونی و یا تجاری کمتر است که باید قیمت آن ها کارشناسی و عادلانه باشد.

صدر اعظم نوری گفت: بنیاد مستضعفان باید جریمه ها و بدهی های روی پلاک املاک را پرداخت کند و ما شاهد هستیم که در این باره پرداخت جریمه ها انجام نشد و ارزش ملک بالاتر از ارزش واقعی آن تشخیص داده شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نسبت به باغ وثوق الدوله بنیاد مستضعفان سخت گیری کند؟ گفت: این طور نیست، زیرا باغ وثوق الدوله در منطقه 14 تهران در پهنه G واقع شده و کمیسیون ماده 7 رأی به باغ بودن آن داده است و بنیاد مستضعفان چاره ای ندارد جز اینکه توافق کند و آن را به فضای عمومی اضافه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قیمت بعضی املاک و باغ های تهاتر شده غیر کارشناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بعضی املاک و باغ های تهاتر شده غیر کارشناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید