آیا موزهای لکه دار مضر هستند؟

به گزارش وبلاگ لوئیس، مصرف موزهای لکه دار برای بدن چه اثراتی می تواند داشته باشد؟ آیا این نوع موزها را باید دور انداخت یا مصرف آن ها برای بدن مفید است؟ پاسخ این سؤال را در ادامه می خوانید.

آیا موزهای لکه دار مضر هستند؟

به گزارش فرادید*، همه ما عاشق موز هستیم و نیمی از ما هم از خواص فوق العاده موز باخبر هستیم. این میوه خوشمزه می تواند به ما یاری کند تا در برابر بیماری ها مقاوم تر باشیم. تا به امروز چندین پژوهش در خصوص مصرف موز و خواص آن اجرا شده است. این پژوهش ها نشان می دهند که موز می تواند از ما در برابر تومورها و بیماری ها محافظت کند.

از نظر علمی، موزهایی که لکه های سیاه روی آن وجود دارد، از موزهای تازه سبزرنگ یا زردرنگِ بدون لکه مفیدتر هستند. در حقیقت، هر چه لکه های تیره روی موز بیشتر باشد، آن موز رسیده تر است.

علاوه بر این مسئله، علم به ما ثابت نموده که ترکیبات میوه ها همزمان با رسیده تر شدن آن ها تغییر می نمایند. به همین دلیل است که رنگ موزها پس از رسیدن زرد شده و سطح آنتی اکسیدان آن ها نیز افزایش می یابد.

موزهای رسیده برای تقویت دستگاه ایمنی بدن بسیار مفید هستند. نشاسته موز رسیده (لکه دار) پس از مصرف به قند تبدیل شده و گوارش آن به راحتی انجام می پذیرد.

همچنین مصرف روزانه یک یا دو عدد موز توصیه می گردد، زیرا خوردن موز به تقویت دستگاه ایمنی یاری می نماید. عملکرد موز در بدن مشابه عملکرد لنتینان است؛ لنتینان دستگاه ایمنی بدن را تحریک نموده و به عنوان عامل ضد سرطان در بدن شناخته می گردد.

دانشمندان ژاپنی در تحقیقات خود اثبات نموده اند که یک موز کاملا رسیده عامل نکروز تومور را فراوری می نماید. عامل نکروز تومور (TNF) ماده ای است که با سلول های غیرعادی مبارزه نموده و توانایی شکست آن ها را نیز دارد. در تحقیقات پژوهشگران ژاپنی همچنین اثبات شد که عامل نکروز تومور می تواند بر تعداد گلبول های سفید خونی بیفزاید و به تقویت دستگاه ایمنی بدن نیز یاری کند.

در مجموع می توان گفت که موزهای رسیده از مزایای بی شماری برای سلامتی برخوردار هستند. موزهای لکه دار خواص ضد سرطانی قدرتمندی دارند، زیرا همان طور که گفتیم گلبول سفید فراوری نموده و مانع جهش های سلولی می گردد.

در نهایت نیز توجه داشته باشد که موزهای لکه دار را بلافاصله مصرف کنید و یا آن را در یخچال نگهداری کنید.

منبع: healthyfoodteam

منبع: زندگی روز

به "آیا موزهای لکه دار مضر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا موزهای لکه دار مضر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید