قبل از ورود به آب، نرمش کنید

به گزارش وبلاگ لوئیس، خوب است بدانید که بهترین راه برای تسکین دردها انجام تمرین های ورزشی مناسب با مشکل بیمار است به طوری که ابتدا تمرین های سبک آغاز می شود و به مرور با توجه به توان بیمار افزایش یابد.

قبل از ورود به آب، نرمش کنید

نویسنده: سلمان خدادادی

خوب است بدانید که بهترین راه برای تسکین دردها انجام تمرین های ورزشی مناسب با مشکل بیمار است به طوری که ابتدا تمرین های سبک آغاز می شود و به مرور با توجه به توان بیمار افزایش یابد.

بنابراین توصیه می شود افراد بیمار پیش از ورود به استخر در جکوزی یا سونا به مدّت 5 دقیقه به نرمش های بی ضرر و بدون پرش اقدام کنند. البتّه باید توجّه داشته باشید که انجام این حرکت ها منوط به وجود نداشتن عارضه های محدود کننده مانند: مسائل قلبی و حساسیت های پوستی و... است. بنابراین باید بیماران با توجّه به شرایط جسمانی خود و در میان گذاشتن آن با پزشک معالج چنین درمان هایی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: ورزش در آب

اثرات آب درمانی بر بدن

هنگام قرار گرفتن در آب، تغییرات زیر در بافت ها و اندام های بدن رخ می دهد:

1- افزایش درجه حرارت بدن:

برحسب دمای آب، درجه حرارت بدن هم تغییر می کند. در اغلب موارد که درجه حرارت آب استخر بین 34 تا 34 درجه سانتی گراد است. دمای بافت ها و عضلات هم مقداری افزایش می یابد.

2- افزایش سوخت و ساز بافت ها:

در اثر افزایش حرارت بافت های مختلف بدن، میزان سوخت و ساز بدن هم زیاد می شود.

3- اتّساع (وسیع شدن) عروق:

بالا بودن حرارت آب، منجر به بالارفتن حرارت بدن و گشاد شدن عروق و مویرگ ها می شود. اتساع عروق ناشی از افزایش سوخت و ساز سلول ها است که نیاز به اکسیژن اضافی و دفع بیشتر مواد حاصل از سوخت و ساز دارند.

4- افزایش جریان خون:

افزایش درجه حرارت بدن موجب زیادتر شدن سوخت و ساز سلول ها می شود که برای جبران کردن این امر، جریان خون بافت ها زیاد می شود. بنابراین میزان جریان خون هم متعاقب قرار گرفتن در آب گرم افزایش می یابد.

5- افزایش میزان فعالیّت قلب:

در پی اتساع عروق خونی و زیاد شدن میزان جریان خون، میزان خون وارده به قلب هم زیادتر می شود و میزان برون ده قلبی افزایش می یابد و فعالیّت قلبی بیشتر می شود.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395)، آب درمانی، ساری: انتشارات پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون

به "قبل از ورود به آب، نرمش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از ورود به آب، نرمش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید