چاقوی برش الکتریکی برای جراحی ساخته شد

به گزارش وبلاگ لوئیس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با پیشرفت فناوری، ابزارآلات جراحی با هدف فراهم کردن جراحی ایمن توسعه یافته است. یکی از این ابزارها دستگاه جراحی الکترونیکی یا الکتروسرجری است. ابزار جراحی الکتریکی برای ایجاد برش و جلوگیری از خون ریزی حین عمل جراحی، کاربرد وسیعی دارد.

چاقوی برش الکتریکی برای جراحی ساخته شد

امیر قهرمانپور مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره فراوریات این شرکت می گوید: محصولات این شرکت در 2 گروه الکتروسرجری و RF تروماژ طراحی و فراوری می گردد.

وی درباره کاربرد این تجهیزات گفت: الکتروسرجری، یا همان چاقوی برش الکتریکی ابزار جراحی الکتریکی جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در حین عمل جراحی کاربرد وسیعی در بیمارستان ها و مطب ها دارد.

وی ادامه داد: گروه دوم RF ترماژ است که یک درمان غیر تهاجمی ست؛ در این روش پوست بریده نمی گردد و از انرژی تک قطبی فرکانس رادیویی استفاده می گردد تا پوست بدن را سفت و موزون کند. ترماژ RF به وسیله گرمادهی لایه زیرین پوست موسوم به دِرم عمل می نماید. این حرارت باعث کلاژن سازی می گردد.

قهرمانپور از کشورمان به عنوان مهم ترین فراوریکننده این محصولات دانش بنیان و ترکیه به عنوان فراوریکننده دیگر این محصول در منطقه نام برد و ادامه داد: فراوریکنندگان اصلی این گروه تجهیزات کشورهای اروپایی و آمریکا هستند که بازار جهان را در چنگ خود دارند. اما خوشبختانه توانستیم با فناوری بومی و استفاده از متخصصان داخلی، این انحصار را بشکنیم و محصولات یادشده را در کشور فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چاقوی برش الکتریکی برای جراحی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقوی برش الکتریکی برای جراحی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید