14 نکته آرایشی برای خانم های جوان

به گزارش وبلاگ لوئیس، 1. اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوش های غرور جوانی روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید، بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوست تان (چرب، خشک، مختلط) که دارای کرم پودر هم هستند بهره ببرید، چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی، پوستی صاف برای آرایش

14 نکته آرایشی برای خانم های جوان

14 نکته آرایشی برای خانم های جوان

1. اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوش های غرور جوانی روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید، بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوست تان (چرب، خشک، مختلط) که دارای کرم پودر هم هستند بهره ببرید، چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی، پوستی صاف برای آرایش داشته باشید اما به مرور زمان و تنها در سه، چهار سال آینده پوست شما این زیبایی را از دست خواهد داد و برای شل شدن و پیری زودرس آماده می گردد و لکه ها خیلی زودتر از وقت خود روی پوست شما نمایان خواهند شد.

2. در صورت علاقه زیاد به زدن کرم پودر و پنکیک می توانید در مجالس خاص روی ضد آفتاب تان کمی از آنها بزنید و حتماً بعد از تمام شدن مهمانی، با شیر پاک کن آنها را از روی پوست پاک کنید و هیچ گاه شب با آرایش نخوابید.

3. در خصوص چشم ها بهتر است تنها از ریمل، آن هم بدون خورده مژه و با کشیدن چند بار آرام تنها روی مژه ها بالا به طور کاملاً طبیعی، چشمانتان را مجذوب نماینده کنید.

4. در صورت تمایل به خط چشم هم بهتر است از یک خط بسیار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بیرون نزده باشد، به چشمان تان به طور طبیعی فرم دهید.

5- سعی کنید بعد از حمام به مژه ها فر مژه بزنید تا از شکستگی مژه ها جلوگیری گردد و از بغل، مژه ها زاویه دار به نظر نیاید و بعد چند بار ریمل را به آرامی به طور افقی و کمی هم به سمت بالا بزنید. در صورت چسبندگی مژه ها بهتر است از یک برس ریمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست یا از سنجاق گرد استفاده نموده و تا کاملاً خشک نشده اند، آنها را از هم جدا کنید تا مشکل طبیعی تری داشته باشد.

6- به این نکته توجه داشته باشید که برای دختران جوان، تنها آرایش پلک بالا بسیار مجذوب نماینده تر و زیباتر خواهد بود و خط زیر چشم را بهتر است در سنین بالاتر اضافه نمایند.

7- در صورت تمایل به زدن سایه - که اصلاً توصیه نمی گردد چون برخی از انواع سایه ها چشم ها را ریزتر نشان می دهند - می توانید از مدادهای رنگی مطابق رنگ پوست و لباس تان مثل سبز یا آبی بسیار مات و ملایم در پشت چشم، یک خط لب به جای خط چشم بزنید که با کمی ریمل، چشم ها را مجذوب نماینده تر خواهد نمود و از زدن سایه های رنگارنگ که چهره را بسیار زنانه نشان می دهد خودداری کنید.

8- اگر چشمان بسیار درشتی دارید که ممکن است با خط پشت چشم زیاد جالب نگردد، بهتر است از یک مداد سیاه که داخل چشم می کشید، حالت بهتری به چشم ها بدهید البته نه خیلی پررنگ و غلیظ، و بعد ریمل را افقی روی مژه ها به آرامی بکشید.

9- امروزه بیشتر دختران جوان برای به اصطلاح مرتب کردن ابروها حتماً به آرایشگر مراجعه می نمایند - که البته شاید اوایل دخترانه به نظر آید - اما به مرور زمان و با هربار مراجعه، یک ردیف از ابروها کم خواهد شد و به مرور با کم پشت شدن و تغییر جهت خواب ابروها روبرو خواهید شد و گاهی هم جاهایی از ابروی شما خالی خواهد شد. توصیه ما این است که تا پر شدن ابروها به آنها دست نزنید و تنها حاشیه های اطراف آنها را تمیز کنید و توجه داشته باشید که رنگ ابرو در ریزش هر چه سریع تر ابروها یاری می نماید. ضمناً برداشتن زود به زود ابروها باعث شل شدن و افتادگی پلک ها خواهد شد.

10- مهمترین نکته قابل توجه برای دختران در سنین پایین که دوست دارند ابروهاشان را تاتو نمایند این است که چون این کار تقریباً کاری است جبران نشدنی و هیچ گاه شما دیگر ابروی اولیه را نخواهید داشت، تنها زمانی دست به این کار بزنید که جاهایی از ابروی شما ریخته یا شکستگی دارد و تعیین است. در این باره هم از متخصص بخواهید تا تنها جاهای خالی را برای شما با چند نقطه پر کند و تمام ابروی شما را خط نیندازد تا ابرویی کاملاً طبیعی و در عین حال مرتب و زیبا داشته باشید. گفتنی است که ابروی تاتو شده سن افراد را چندین برابر بالا می برد.

11- برترین رژ گونه ای که برای دختران توصیه می گردد در کنار هماهنگی با لباس رنگ های صورتی خیلی روشن یا مات کمرنگ و در عین حال شیک هستند می باشد و بهتر است با رژ لب هم که از همین گروه است مطابقت داشته باشد.

12. با رژ گونه و رژ لب صورتی، سایه های نیلی، آبی کمرنگ و خاکستری هماهنگی دارد و با رژ گونه و رژلب بژ و طلایی، سایه های آجری رنگ و قهوه ای مات کمرنگ. سعی کنید رژ لب تان را به صورت خنده و دهان نیمه باز بزنید تا یکدست و صاف و تمیز دیده گردد.

13. موی یک دختر شرقی با رنگ طبیعی و بلند یکدست، زبانزد بوده و مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارد و این گروه مو را معمولاً همه بیشتر از موهای لایت و لولایت شده می پسندند، اما گاهی عجول بودن دختران ایرانی برای زیبا شدن، آنها را از شکل طبیعی خارج می سازد و وادارشان می نماید که بلایی بر سر این ایده های زیبا بیاورند که دیگر قابل جبران نباشد، چرا که هر چه موها زودتر رنگ شوند، به همان نسبت زورتر هم با ریزش و سفیدی مو روبرو خواهند شد و گاهی حتی حالت زیبای اولیه خود را هم از دست خواهند داد. پس چه بهتر که به جای های لایت و مش در مجالس و مهمانی ها، از ریمل های مو که به رنگ های مختلف، هماهنگ با لباس، در بیشتر لوازم آرایشی ها موجود است بهره ببرید و بعد از شستشو آنها را از روی موها پاک کنید و مو طبیعی خودتان را سالم و شاداب حفظ کنید.

14. برای دختر خانم هایی که موهای فر دارند توصیه می گردد به جای استفاده از واکس ها و کرم های مو برای ثابت نگه داشتن فر در مهمانی ها، هم می توانید از کتیرا بهره ببرید و هم بعد از حمام مقداری آبلیمو به نوک انگشتانتان زده و پایین موها را چنگ بزنید و برای براق شدن آنها، هم در خصوص موهای صاف و هم موهای فر، از کمی روغن زیتون بی بو بهره ببرید که با استفاده از این موارد طبیعی نه تنها به موهای تان ضرری وارد نشده بلکه آنها را عین زیباتر کردن، تقویت هم کردید ناگفته نماند که زدن آبلیمو به محکم شدن ناخن های شما هم یاری خواهد نمود.

منبع:کوچه ما شماره 7.

منبع: راسخون

به "14 نکته آرایشی برای خانم های جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 نکته آرایشی برای خانم های جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید