آشپزی

چگونه از بخار گرفتن شیشه های خودرو در زمستان جلوگیری کنیم؟

برطرف بخار شیشه ماشین یکی از دغدغه ­های اصلی رانندگان در تمامی فصول سال است.

23 اردیبهشت 1401

چرا وقایع بازی SOMA بیشتر واقعیت است تا خیال؟

بازی ترسناک SOMA اثر استودیوی بازی سازی فریکشنال گیمز (Frictional Games)، در سال 2015 منتشر شد. بازی فارغ از حس ترس و المان هایی که از ژانر علمی تخیلی در خود گنجانده بود، توانست با داستان و روایتی مجذوب کننده و درگیرکننده نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. داستانی که...

5 اسفند 1400

طرز تهیه قهوه دالگونا؛ بدون نیاز به دستگاه قهوه ساز!

دالگونا یا قهوه دالگونا (dalgona coffee) یک نوشیدنی بی نظیر برای طرفداران قهوه است که به صورت گرم و سرد سرو می شود.

7 دی 1400

توصیه هایی برای مادران شیرده

تغذیه نوزاد با شیر مادر، خطر ابتلا به چاقی را تا یک سوم در دوران کودکی کاهش میدهد و اثرات مفیدی در زندگی آینده و دوران بزرگسالی او به همراه خواهد داشت.

8 آذر 1400

روغن آفتابگردان برای موها

روغن آفتابگردان حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی است که برای سلامتی مو مفید است. برای کسب اطلاعات در خصوص استفاده از این روغن برای مراقبت از مو این مقاله را بخوانید.

1 آبان 1400

16 مورد از خواص شیر زردچوبه؛ از پیشگیری سرطان تا زیبایی پوست

از جمله خواص شیر زردچوبه می توان به ضد سرطان بودن آن، برطرف سرفه و سرماخوردگی، برطرف آرتروز، ضد التهاب، پاکسازی کبد، تقویت استخوان و زیبایی پوست اشاره نمود.

21 تیر 1400

45 نمونه تزیین شله زرد ساده اما حرفه ای!

اگر می خواهید شله زرد را تزیین کنید اما از مدل های تکراری و محدود خسته شده اید این مطلب برای شماست! از تزیین شله زرد با دارچین و خلال بادام و پسته گرفته تا روش های جدید و حرفه ای تر مثل نقاشی روی شله زرد و استفاده از شابلون در ادامه آمده است.

17 تیر 1400

طرز تهیه خورش سیب زمینی؛ با مرغ، گوشت، بدون گوشت و سیب زمینی

خورش سیب زمینی را می توان با انواع گوشت و سبزیجات تهیه کرد و از خواص بی نظیر آن بهره برد. در این مقاله با طرز تهیه خورش سیب زمینی با مرغ، با گوشت، بدون گوشت، و با سیب زمینی ترشی آشنا خواهید شد.

17 بهمن 1399

طرز تهیه انواع ترشی گل کلم

ترشی گل کلم یکی از انواع ترشی های سنتی و بسیار پر هوادار ایرانی است که مانند دیگر ترشی ها در فصل پاییز یا زمستان تهیه می گردد. ماده اصلی این ترشی گل کلم است ولی مواد دیگر آن در شهرهای مختلف کشور متفاوت است. در این مطلب دستور تهیه انواع ترشی گل کلم را برای...

16 آبان 1399

آیا خوردن زردچوبه و ادویه جات دیگر فوایدی هم دارد؟

هزاران سال است که ادویه جات مصرف می شوند. به ویژه، زردچوبه و فلفل قرمز در دهه های اخیر به طور گسترده مورد آنالیز قرار گرفته است و در حالی که مصرف آنها با بعضی از مزایای سلامتی ارتباط دارد اما آن مزایا و دلایل آنها آن چیزی نیست که ممکن است فکر کنید.

22 تیر 1399

طرز تهیه سس کچاپ به روش خانگی

سس کچاپ با طعم گوجه تازه و ادویه هاست. درست کردن این سس آسان است و ارزش وقت گذاشتن را دارد. تا زمانی که این سس کچاپ خانگی را درست نکنید هرگز طعم و مزه واقعی این سس را درک نخواهید کرد.

25 شهریور 1398

کالری پنیر پیتزا؛ یک ورق پنیر پیتزا چقدر کالری دارد؟

پنیر پیتزا یک ماده غذایی پر کالری و چرب است. یک ورق پنیر پیتزا حاوی 86 کالری است. در حالی که کالری پنیر پیتزا در حجم های 100 گرم و یک فنجان متفاوت است.

16 مرداد 1398

آموزش مرحله به مرحله تزئین کاپ کیک به شکل گل آفتابگردان

خیلی وقتا میشه که برای مهمونی ها و یا جشن های کوچیکمون کیک و کاپ کیک می پزیم و دلمون می خواد اونها رو تزیین کنیم تا جذاب تر بشن و از سادگی دربیان. گاهی ممکنه فکر کنید تزیین کردن کیک و کار با قیف و ماسوره های مختلف کار سختیه. ولی من در این مطلب آموزش گام به...

1 خرداد 1398

کارآفرینی و تغذیه سالم در رویداد دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، رویداد دانشجویی کارینو به منظور ارتقاء توانمندی های دانشجویان در حوزه های مختلف سلامت، تغذیه و آشپزی، بازاریابی و فروش، مدیریت امور مالی، کار تیمی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید. این رویداد...

6 اسفند 1397